• Ceridwen

Såå sugen på lakrits. Visst kan jag äta det?

Är i v.7 och har ätit ganska mycket turkisk peppar idag, kan inte stå emot! det är ju sååå gott! men sökte på inlägg här inne på fl att man kan få missfall om man äter för mycket. det gjorde mig ledsen. är det så?

• Svar på tråden Såå sugen på lakrits. Visst kan jag äta det?
  • trazzlan

Inte för mycket lakrits, det är laxerande och kan ha en utdrivande effekt på fostret har jag fått lära mig!

• wajl

nej då käka på bara, forskare säger att det kan va farligt men du måste upp i en sån stor mängd för att det ska vara farligt och så mycket lakrits kan man inte äta.. ja satte i mej kanske 4 påsar med djungelvrål i veckan i början av min graviditet o tjejen i magen mår utmärkt!

• Ceridwen

Så man kan få missfall?...

• solrosblad

Ingen aning... Men man ska inte äta för mycket lakrits eftersom det är blodtryckshöjande och sen var det ngt annat oxå som jag inte minns. Men om du käkar lite normalt, inte frossar som en tok ska det väl knappast vara ngn fara...

• smarties

Min barnmorska har då inte sagt något åt min om mitt lakritsätande med min förstfödde, och då åt jag mängder :D

• BitchigaBea

Jag levde praktiskt taget på lakrits i början så ät du

*~* Älskar sonen mest av allt *~* Är i vecka 30 i väntan på vår flicka *~*
  • Lise

Har hörta tt 50 gram lakrits om dagen är ett lagom mått.

• JennyCB

Jag käkade oxå djungelvrål som en tokig men man ska tydligen inte äta mer än 50 gram/dag.
    Det gäller alla men det hände inte nåt med varken mig eller bebis

• Nettis1975

Normal konsumtion är int farlig, men har man högt blodtryck ska man inte äta för mycket. Lakrits kan höja blodtrycket. Att det skulle orsaka missfall har jag aldrig hört och tror inte på det heller. Då skulle läkare och barnmorskor varna för det. Eller hur?

• Mizzz

läs på www.slv.se
    Det står inget om lakrits, alltså är det helt ok att äta!

Jag har en liten pojke i magen :D
Svar på tråden Såå sugen på lakrits. Visst kan jag äta det?