Tips på hur man får en 8-veckors att sova i spjälsäng önskas! :-)
Hej alla kloka mammor (&pappor!)
Behöver Er hjälp!
Min lilla tös har typ alltid fått sova med oss i sängen. jag har antingen legat & ammat eller suttit o sen lagt ner henne försiktigt o hon har då somnat!
Men nu börjar det bli trångt i sängen o jag sover dåligt om nätterna! Hon vaknar ju bara 1 gång/natt & vill ha mat men jag kan vakna flera ggr...
Igår ammade jag henne brevid spjälsängen, hon somnade i mina armar men vaknade när jag la ner henne.... Sen försökte jag vyssa henne i sängen (Vyssanlull fötter) & hon sov typ 5min i 2 omgångar men vaknade o va klarvaken! Efter typ 1h "tröttnade" hon & började skrika så då "gav jag upp" (tolka mig rätt ) Så jag la henne i sängen o hon snuttade på bröstet typ 3 min & somnade direkt! Suck! Visst jag kunde väl provat med att lyfta över henne igen men klockan blev för mycket o vi orkade inte!
Det roliga e när jag ammat henne på nätterna så har jag lyft över henne flera gånger & hon har då sovit som en stock till morgonen så hon sover ju oxå bättre då!
Behöver tips, råd & de här fina mamma-knepen!
Hur gör ni på eftermiddagarna/kvällarna?! Julia sover ju lite "som hon vill" fortfarande! Jag har provat med att hålla henne mer vaken på eftermiddagen/kvällen men då e hon oftast övertrött när hon ska läggas o då blir allt ännu knepigare!
*oj va rörigt o luddigt det blev men, men*
hoppas på lite tips, berätta gärna om era rutiner oxå!
Kram på Er alla! (O tack på förhand! )