• Anonym

Arg, argare, sambo

Ok... Min sambo är Arg... Ofta.
    Hon kan låta sur, grinig eller bara snäsa åt mig för ingenting hur ofta som helst under perioder. Självklart mer under PMS, men annars också. Hon vet om att det är ett problem, men verkar inte kunna närma sig en lösning eller en väg att komma över sitt temprament.
    Själv blir jag mer eller mindre aldrig arg för småsaker, men blir jag tillräckligt retad kan jag bli vansinig....
    Att det bråkas ordentligt emellanåt kan ni nästan räkna ut...

Några tips... (Bara prata om det har inte hjälpt hittlls)

• Svar på tråden Arg, argare, sambo
  • Maggis Nervis

Jag tycker hon ska gå i (kognitiv) terapi för att reda ut varför hon är så irriterad och sen bryta det mönstret!

• Anonym (utbränd)

Hon kanske är stressad? Då blir stubinen kort om inte helt obefintlig. eller så kanske hon irriterar sig på dig ang. nåt som hon har svårt att ta upp när ni pratar? nåt känsligt alltså?

bara några funderingar..

• Anonym

Jag tycker att hon ska söka hjälp eller åtminstone själv fundera över hur hon mår psykiskt.

Stressad?
    Lågt blodsocker? Diabetes?
    Mår dåligt över något?

• Anonym

Ja... det kanske är bra att få hjälp någonstans ifrån. Hon är ju en ängel när hon är glad. Men det är svårt att hålla sig behärskad när man ofta ofta blir skälld på för småsaker. Visst kan jag vara enerverande ibland det vet jag, men jag tror inte att det befogar så mycket ilska och grinigt humör....

• Anonym (utbränd)

vad säger hon själv då?

• Anonym

sån e jag med i perioder å har kommit på att mycket är p.g.a min sambo!!jag är hemma med 3 barn..han jobbar ...kommer hem...går å kanske bara sitter vid datan..MEN HALLÅÅÅ JAG FINNS!!!så kan det vara här..då e jag såå irriterad..kanske kommer till helgen å vi ska åka nånstans..Han säger:går ut å spolar av bilen så länge.DÅ får JAG ta fram allt som ska med...ta på alla barn..Sen har han mage å säga_e ni inte färdiga än???...känner många som har det så aav mina vänner!Ens partner SER inte!!Man kanske e mkt bara me familj eller va d kan vara...hon kanske behöver dej....prata...låter som hon inte mår bra iaf...

Bara min åsikt....behöver inte stämma på er=)...lycka till

• Anonym

Jag vet precis hur det är. För jag är sån själv. Blir sur för ingenting alls osv. Det tär på förhållandet. Men vad kan man göra? Det är dock inte bara jag i min familj som är sån. Alla vi systrar inkluvsive mamma är precis likadana.
    Blir irriterade för absolut ingenting.

Svar på tråden Arg, argare, sambo