• SysterHedvig

Skorvmedel som inte går bort!

Mammas älskling har skorv, så mamma köpte medel på apoteket, det med vaselin som bas, och smetade in hårbotten på lillan. Flagor lossnade och bebisen badade, håret schamponerades tre gånger med apotekets baby schampo men nog tusan är det helt insmetat i kladdigt äckligt salva fortfarande.

Någon med bra tips på hur man får barnets hår rent?

• Svar på tråden Skorvmedel som inte går bort!
  • getingmidja

Salsyvase?
    Det är skitbra, men lillan såg ut som värsta raggaren efteråt! *S*
    Ett par schamponeringar, fick ta en vända med lite diskmedel också...sen blev det bra.

Städa kan man göra nån annan dag
  • SysterHedvig

ja alltså Hilma har ju numera en mycket imponerande mohikanfrisyr, men det hamnar Salsyvase (så hette det!) på mig och allt annat hon lutar huvudet mot.

Imorgon testar vi mitt schampo, Sunsilk kanske har bättre effekt. Annars blir det YES diskmedel

• M I R R E

prova Borago krämen från apoteket istället, den funkar superbra.

Killian är mammas gooooos...
  • Mia83

Vi tvättade en massa ggr direkt efter så det värsta försvann, men sen fick det vara. Dotterns skorv har aldrig kommit tillbaka och jag misstänker att det kan vara för att rester av salvan fick verka länge.

• MammaJo

jag använde YES diskmedel och då gick det bort (tvätta några gånger och sista gången med schampo)

• Hibasmamma

Jag fick samma problem när min dotter hade skorv när hon va liten, fick tvätta säker 7-8 gånger o det var inte polpulärt Men det är nog ingen fara om det blir lite kvar i håret.
    Men jag kan tipsa dej om att prova med vanlig olivolja, smeta in i hårbotten o låt sitta nån halvtimme/timma. Sen kan man kamma ur skorven, jag tyckte det var effektivare o lättare att få bort. och så behöver man ju inte oroa sej om det skulle bli lite kvar i håret...

• Memo
    MammaJo skrev 2007-01-13 22:52:49 följande:
    jag använde YES diskmedel och då gick det bort (tvätta några gånger och sista gången med schampo)
    Diskmedel i håret på ett barn???

Aldrig hört talas om det, kan det verkligen vara bra??
  • honyponken

jag använde vanlig olivolja till å få bort skorven :) gick superbra å va lätt å tvätta ur sen :)

• Sander o Loves mamma

Skorvmedel är hopplöst! Man får ta det i omgångar. Har aldrig lyckats få bort allt samma bad, min kille gillar verkligen inte att duscha håret. Brukar ge upp och ta nya tag nästa kväll. Man får ju planera behandlingen till när man har en hemmadag ;) och så tvätta örngottet! Efter två dagars tvättande brukar det vara borta.

Svar på tråden Skorvmedel som inte går bort!