• TriBelle

hjälp, har något i ögat!!!

jag vet inte vad det är heller så jag får panik!!!
    när jag känner på ögonlocket så känner jag en liten knöl, typ en "finne" lr nått.
    och jag har haft den där nu i över en vecka.

det är jätte obehagligt,, va kan det vara för nått?

hur blir jag av med den ????

kramiz becca

• Svar på tråden hjälp, har något i ögat!!!
  • DecemberLove

Det kan vara en vagel. Tvätta med vatten på en bommullsrondell INÅT dvs mot näsan och tvätta inte båda ögonen med samma för att undvika ev smitta

• Ploe

Jag har/har haft något liknande tror jag, precis i kanten mot ögonfransarna. Först såg jag bara en klump, sedan blev den gul som en finne, och sedan försvann den, men kom tillbaka, och sprack. Den har hållit på av och till sedan slutet av oktober, men just nu är den borta. Min man tror att den är så långvarig och mognar och läker så sakta för att det är så lite blodgenomströmning i ögonlocket. Om den kommer tillbaka ska jag söka läkare, för den irriterar mig, men hittills har jag haft allt mitt fokus på min lille nyfödde son.

Jag hoppas din knöl försvinner!

• Zaria

Låter som en vagel, går den inte bort eller blir större finns det bra ögonsalva du kan få utskrivet av läkare.

Har själv haft mycket vaglar varav en inte gick sönder eller försvann som de brukar utan växte fast så att säga, INTE ROLIGT. Dock tillbakabildades den efter ca 1,5 år, men jag såg helt skev ut under tiden.

• TriBelle

tack för alla svar...

DecemberLove skrev 2007-01-13 23:08:48 följande:
    Det kan vara en vagel. Tvätta med vatten på en bommullsrondell INÅT dvs mot näsan och tvätta inte båda ögonen med samma för att undvika ev smitta
    men saken e ju den att den inte sitter långt ut lr mot näsan,, utan jätte långt upp.

ska jag tvätta så ändå?
Svar på tråden hjälp, har något i ögat!!!