• AmiliaK

Vad ska man ha för bil sedan eller kombi?

Hej!

Vi ska precis köpa bil och funderar om man måste ha en kombi eller om det räcker med en sedan modell. Vi ska köpa en saab 9-5. Vi väntar vårt första barn i mars. Har vagn av modell Emmaljunga city cross. Alltså en sittvagn med mjuk samt en hårdlift som alternativ. Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Vad ska man ha för bil sedan eller kombi?
  • Carisma95

Vi har en 9000 (halvkombi) som fungerar utmärkt.
    Plus en octavia kombi.
    Men en sedan hade jag nog hoppat över. Men sen skiljer väl sig strl på bagageutrymmet även på de. Men det kan ju kanske vara lite "meckigt" att få in vagnen i en mindre lucka..?

Be true to yourself and you will never fall...
  • Tindrande

det är skönast med combi.
    Jobbigt mo ni åker och storhandlar och har barnvagnen där bak, eler om ni ska åka bort och har packning.
    Sen är det svårt ibland att få i barnvagnen i sedan bilar

• AmiliaK

Tack för tipsen! Ja, det får nog bli en saab 9-5 kombi så kan man stoppa in vagnen som den är.

• Carisma95
    AmiliaK skrev 2007-01-14 11:13:54 följande:
    Tack för tipsen! Ja, det får nog bli en saab 9-5 kombi så kan man stoppa in vagnen som den är.
    9-3:an har du ju annars om ni inte vill ha jättestor bil.
  • AmiliaK

Carisma95. Precis, men är inte 9-5 sedanmodell större än 9-3?

• Carisma95
    AmiliaK skrev 2007-01-14 11:23:48 följande:
    Carisma95. Precis, men är inte 9-5 sedanmodell större än 9-3?
    Nya 9-3:an är nog mindre. Men det finns ju även i kombimodell.
    Eller alternativt den gamla 9-3 (som gjordes fram till för några års sen) som är en halvkombi!
  • Zenobia

Vi kör en 9-5:a kombi. Den är inte så stor i bagagelukan men det beror på vad för barnvagn ni har. En kompis stoppade in sin vagn i våran bil och den tog upp nästan hela bagaget.

Så vi kommer nog titta efter en annan bil nästa år då vi får köpa en ny. Fast vi kommer nog få trängas med ett barn i saaben tills vidare.

• veronika 78

vi byte sportbil mot kombi är supernöjd, mannen med!

• squirlett82

9-5:an har ett hyfsat stort bagage, fast om det får plats en barnvagn e tveksamt. Skulle nog köra på en kombi i så fall.
    9-3:ans bagage e nästan patetiskt liten. Ingen familjebil direkt. I alla fall den nya varianten, den äldre e ju något bättre.

Har själv en 9000, halvkombi. Min Brio Duo får plats gott och väl, fast man får ställa vagnen på tvären. Hade gärna velat haft så att man kunde "köra" den rakt in.

Ett annat tips är VW "gamla" Vento. Ser inte ut att klara mycket. Men en vagn sväljer den utan problem PLUS ett gäng matkassar.

• Glad o gravid

jag har en VW Pasat, o en brio classic kombi, vagnen går in om jag tar bort alla hjul o trixar lite, inte alls att rekomendera

Svar på tråden Vad ska man ha för bil sedan eller kombi?