Få bort fläckar på glas duschväggar?
Jag får inte bort kalkfläckarna, dom sitter som berget. Har försökt med ALLT känns det som! Massa konstiga medel som folk tipsat om etc. Ingen som har ett bra tips, som FUNKAR?
Jag får inte bort kalkfläckarna, dom sitter som berget. Har försökt med ALLT känns det som! Massa konstiga medel som folk tipsat om etc. Ingen som har ett bra tips, som FUNKAR?
Ingen med tips?
Svinto?? Brukar funka här iallafall.
Men repar inte svinto glasväggar?
t-röd? kalklösningsmedel? typ ta alla rengörninsgmedel du ahr och blanda spruta på massor med ggr och låt det stå.. sen skölja
inte svinto eller den gröna disksvampen. har du provat cilit bang eller va de heter? läste på nån sajt att den va suverän?
Koka upp vatten med ättika i och häll på
Vi använde alltid ättika till att koka ur grytorna med när där var kalklagringar i och jag bruka använda det till duschhörnan i huset vi bodde i förut och till golvbrunnen för att rensa bort kalklagringarna
Cillit bang
Jag använder COOPs Badrumsrengöring i sprayform.
Fungerar mycket bra.
Viktigt är att aldrig låta det stå med droppar kvar efter man duschat. Skrapa med gummiskrapa! Och så regelbunden rengöring.
Jag gjorde rent vår dusch vägg i glas med kalkosan och ångmaskin, (tv shop) blev riktigt bra! sen är det bara att hålla efter med lite mildare medel! Lycka till!
Våra från -04 är likadana som de var nya..
Vi använder det medel som följde med duschväggarna (finns att köpa i t ex kakelbutiker och leverantörer av duschar) och det funkar bra. Nu har vi bara haft duschen se'n i oktober så det är nog för tidigt att säga än i o f s. Cillit bang ska vara effektiv likaså har jag fått tipset att torka med lite bilvax alt specialmedel för bilrutor (som man tillsätter spolarvätskan). Jag har inte testat själv men det låter som att det borde funka i förebyggande för att få vattnet att rinna av lättare.
Vi har en vit sprayflaska som heter kalk och fogrent, fungerar superbra!
Kökssvamp med vit skrubbyta (ej grön, den innehåller slipmedel och repar) Sen kan man efterbehandla med möbelpolish (så får man en mer smutsbeständig yta.) Står på flaskan hur man gör, köpte min på ica för några tior. Sen ska Cillit bang vara så effektivt som reklamen säger har jag hört av vänner. Lycka till
Här fick man lite tips att testa på våra ofräscha duschväggar........
Vi använder Ajax Shower Power. Sprayar medlet på duschväggarna o låter det verka ngn minut, sen tar jag en mjuk svamp o gnuggar runt. Sen är det bara att duscha av väggarna och skrapa bort vattnet med gummiskrapan. Som nya!!
kolla efter en flaska som heter CITEX det är jättebra!