• mipsan

Gipsavgjutning

Jag har fått ett sånt gipsavgjutning-kit från baby art och undrar om det är nån som har testat det?

Satt och läste bruksanvisningen och det står att man ska sätta ner handen i formen i ca 2 minuter??!! Hur ska jag få en vild ettåring att hålla sin hand still i 2 minuter och sen kunna dra upp den försiktigt?

Vore tacksam om det är någon som har tips eller erfarenhet av hur jag ska göra. Ska ge bort den i present på tisdag och börjar känna mig lite stressad av det här

• Svar på tråden Gipsavgjutning
  • Smultron ett

trycka ner handen i lera och sen gjuta av det då behöver barnet bara va med i några sekunder

• mipsan

Okej, det är ju en idé faktiskt. Nu ingick det ju en massa som man skulle använda men jag kanske ska skippa den då?

Var får man tag på lera? *idiotfråga kanske?*

• Smultron ett

gör egen.
    trolldeg

mjöl salt vatten och lite olja
    vet inte hur mycket av varje, men det kan du slå upp på nätet. leta på google eller nått

• Smultron ett

vi gjorde ett sånt avtryck. jättebra blev det

• mipsan

Kanske ska testa det istället. Det här en sån som är som en staty eller vad man ska kalla det. handen ska stå upp på en platta. Den kanske funkar ändå med trolldeg? Ska kolla upp det. Tack så mycket för tipset!

Svar på tråden Gipsavgjutning