• Svartfot

Skummeslövs Ekocamping

Vi har precis köpt husvagn och ska ut första gången nu i sommar. Har två barn på 4 och 2 år.

Har kollat runt på olika campingar, men det verkar vara svårt att få säsongsplats till i sommar
    Det ska finnas plats på Skummeslövs Eko camping, men kollar man på internet verkar det ju inte vara så mycket för barnen där som på andra campingar.

Är det någon som varit där och vet hur det egentligen är?

Eller har tips på andra campingar på västkusten?

♥♥Malte & Wilma♥♥
  • Svar på tråden Skummeslövs Ekocamping
  • Lill fjant

Vi köpte husvagn förra sommaren, har en 14, 13, 12 och en 3 åring och alla trivdes kanonbra på Mölle campingen . Samt Borrbystrands campingen, den var bäst enl oss alla .

• Lill fjant

Felåt, har i alla fall en 14, 13 och en 11 åring, inte 12 , samt 3 åringen, hon var 2 ½ i somras.

• Svartfot

Ja, jag har sett den.

Verkar vara uppbokat redan till i sommar, alltså hela säsongen då.
    Är ju lättare om det är någon som varit på en camping och kan rekomendera den. I broschyrer är ju alla campingar den bästa

Ska kolla om borrbystrand har någon hemsida, har aldrig hört om den

♥♥Malte & Wilma♥♥
  • Lill fjant

Joodå, dom har en hemsida, tyvärr gör den inte campingen rättvisa. Dom har fått bra kriktik av Husvagnstidningen .

• Svartfot

Ok, den ligger ju mer på östkusten, men vi är ju helt insnöade på västkusten

Kanske kan kolla andra sidan oxå.

Ingen som varit i Skummeslöv?

♥♥Malte & Wilma♥♥
  • bubele

Vad är det för sysselsättning du är ute efter för barnen? Väljer du Skummeslöv så har du ju minigolf och sådant bara några hundra meter ner, och du har havet med sandstrand och dyner ungefär 600 m från campingen. Dessutom brukar det väl vara ett tivoli där ibland på somrarna? Man kanske kan kolla upp när det är? Vill ni prova att spela tennis så finns ju en av Sveriges största utomhusanläggningar precis i närheten. Och orkar man cykla lite så är det 7 km till Båstad. Så lite finns det allt . Hoppas i vilket fall att ni hittar något ni är nöjda med, lycka till!

• bubele

Just det, om barnen inte vill bada i havet så finns stor utomhusbassäng med havsvatten oxå

• Svartfot

Hur är det med lekplatsen på campingen?

Är det pool på campingen?

♥♥Malte & Wilma♥♥
  • Lill fjant

Dom flesta bra campingar har faktiskt pool, till min stora förvåning. Campade själv när jag var liten med mina föräldrar och det är ju länge sen, idag är man ju 34 år, så det har fått några år sen sist .

• Svartfot

Ingen som varit på Skummeslövscamping?

♥♥Malte & Wilma♥♥
  • Flippen

Har du kollat Marias Camping i Mellystrand? (grannort till Skummeslöv)
    Väldigt populär och fin camping så den är kanske redan fullbokad för sommaren.

• Svartfot

Nej har inte kollat där.

Skummeslöv verkar fint förutom att lekplatsen var näst intill obefintlig på bilden på nätet, så jag hoppas att det är någon som varit där och vet hur det verkligen ser ut.

Vet nu att det finns platser lediga, så nu är det bara att hoppas på att någon vet hur det är där innan måste bestämma oss för om vi vill ha platsen eller inte.

♥♥Malte & Wilma♥♥
  • Nericia

skummeslöv camping, har jag aldrig varit på, men när jag var yngre så var vi alltid på solviks campis intill smögen, den tyckte jag var bra.

• Fialotta 85

Kommer från väst kusten och jag måste säga det att skummeslöv är absolut min favvorit...
    Hur mysigt som helst och lätta att ta sig till ndra platser med bil om man vill det

//Halmstad tjej

Svar på tråden Skummeslövs Ekocamping