Vad tycker ni om namnet Moltas?
Har ett kusin barn som heter det, själv tycker jag att det är jättegulligt men i vi har fått hör en sån massa olika kommentarer....
Vad tycker ni???
Har ett kusin barn som heter det, själv tycker jag att det är jättegulligt men i vi har fått hör en sån massa olika kommentarer....
Vad tycker ni???
Råcoolt! Heja Moltas!
Det är ett roligt namn, tycker jag. Ett namn man blir lite glad av att säga!
Jag tänker spontant på en barnläkare som också var nån typ av sångare/showartist? Väldigt tjock och väldigt mysis. Nån som minns?
Namnet tycker jag är sött och ovanligt.
Farmor hade en katt som hette Moltaz så för mej är det ett kattnamn.
Hette han inte Moltas Lundberg eller nåt sånt? I hop meed Haase å tage?
För mig är Moltas ett hundnamn.
Personligen skulle jag inte döpa ett barn till det.
Nej, Moltas Eriksson, jag googlade.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Moltas_Erikson
Det låter som en maträtt.
Även om det för mig är ett Hästnamn eller iallafall att jag i första hand tänker på en häst så tycker jag namnet är jätte fint!!
påminner om ett djur namn fast det var ett gulligt namn men inget ´jag skulle döpa mitt barn till :P
Aldrig hört och gillade inte.
Men namn ändrar alltid innebörd när det tillhör en mysig, liten unge, så kör hårt om ni själva gillar det!
Känner en Moltas, men det är en hund...
Gillar det inte. Men smaken är som baken.
är det ett namn? Låter lite konstigt/roligt.
mem namnet kan passa på ett visst barn och då får et ett helt nytt klang och blir coolt istället.
Jag tycker att det är jättefint, har haft det som fårslag till båda pojkarna, men min man vägrade.
Visste inte ens att det var ett namn. Tycker det låter lite roligt.
Jag tycker att det låter som förmultnas. På islänska betyder molta förmultnat kompostavfall. Fast hade jag inte vetat det så hade jag nog tyckt att det varit ett fint namn.
Jättefint om det INTE stavas Moltaz!
Kompisars barn heter Maja och Moltas. Coolt.
Lille Molle Molekyl!!
låter som ett hundnamn tycker jag..