• jonk

Förlossning Södertälje?

Någon som har gjort snitt/förlossning på Södertälje sjukhus? Lite nyfiken på att höra erfarenheter Jag har ett planerat snitt där den 22/12. Vore kul att höra då jag hade ställt in mig på Huddinge men då det nu blir snitt så flyttas jag över till Södertälje.

• Svar på tråden Förlossning Södertälje?
  • lilla my2

Jag har aldrig varit på södertälje sjukhus/förlossning/bb själv men jag har hört av många andra att det är väldigt mysig personal, fin stämning, familjärt!!

• cathy

Hej, jag har fött två barn på södertälje BB. Allt har varit toppen där och nu med dom nya familje rummen så ser jag fram emot att föda mitt tredje barn där.lycka till!

• cathy

Hej, jag har fött två barn på södertälje förlossning. Allt har varit toppen där och nu med dom nya familje rummen så ser jag fram emot att föda mitt tredje barn där.lycka till!

• jonk

Låter som det kommer att bli en ritkig höjdare att hamna där. Tack

• Fille Fjonkan

Jag födde på Södertälje Sjukhus och tyckte personalen var underbar. Jag har bara positiva minnen från både Förlossningen och BB. Du kommer hamna på samma BB som jag låg på, det "vanliga BB:et". Det finns även ett lätt-BB och fr.o.m. imorgon också ett familje-BB, men där får man bara ligga om man föder vaginalt helt utan komplikationer. På mig använde de sugklockan, därför låg vi på vanliga BB. Vi fick inte ett familjerum, men vi fick en extrasäng i vårt lilla rum så att maken också kunde stanna. Vi stannade i 3 dagar och kände att vi var välkomna att stanna längre än så om vi hade velat. Det var vi själva som tyckte att det var dags att åka hem

Jag hoppas verkligen att vi får föda på Södertälje Sjukhus även denna gång!

Hoppas ni får lika positiva erfarenheter av stället som vi! Lycka till med allt!

Svar på tråden Förlossning Södertälje?