• Era

Spinning/ motionscykel

Funderar på att köpa en, helst en spinning så man kan stå och ta i rejält. Har tittat på halens och ellos där de kostar ca 2000kr. Tror ni det är någon kvalitet på dem. Man vill ju kunna ta i som bara den utan att behöva vara rädd för att den ska falla sönder. Ni som har spinning/motionscyklar vilka märken har ni? Fungerar de bra?

• Svar på tråden Spinning/ motionscykel
  • Glass

Jah kan tyvärr inte komma med tips eftersom jag kör med en crosstrainer, men jag hjäper dig att puffa lite

• Era

Då passar jag på att puffa genom att tacka dig!

• Martina R

Vi har en axla motions cykel som köptes på sportex och den fungerar väldigt bra. Fast jag måste säga att vi tycker det är hemskt tråkigt att sitta och cykla på den, och då sitter vi ändå framför tv:n.

• gujo

jag har en cascall cykel och jag tror det är ide att köpa en med lite bättre stadga, det blir en del slitage ändå om du har tänkt köra en del. Har du tränat spinning tidigare? Då bör du lägga ner lite mer på cykeln tycker jag.....Kolla också hur inställningarna är så det inte blir felbelastningar.

• Rettis

Jag måste nog säga så här, att jag hade en motionscykel förut, men den lät så mycket så vi lämnade tillbaka den!!
    Cykeln var köpt på Coop! Den gnisslade och lät förskräckligt!!

Så OM du ska köpa en så lägg de pengarna på en rejäl cykel!!
    Men jag håller med Martina R, det är jättetråkigt att sitta på den och cykla!!

Nu lämnade ju jag tillbaka den och fick pengarna och gick direkt och köpte en crosstrainer och det har jag absolut INTE ångrat!! Mycket bättre!!

• UngMamma02

köpte vår motions cykel på jula för 1995kr

den fungerar utmärkt..

Stolt mamma till Rasmus-05 & Amanda -02
Svar på tråden Spinning/ motionscykel