• oskarzakknikkis mamma

nån som vet om ricinolja e skadligt för bebisen om man dricker det....

la ut en tråd om ricinolja..förr drack man det ju för att få igång förlossningen, men nu säger fler att det e skadligt för bebisen!
    har säkt på google efter nått men det står inget om att det e farligt....

nån som vet om man kan köpa hallon te på ica eller liknande??

• Svar på tråden nån som vet om ricinolja e skadligt för bebisen om man dricker det....
  • valkyrian

Man skall inte använda sig av ricinolja det kan få förlossningen att starta på tok för fort vilken inte är bra för varken dig eller bebis.

Tror man kan köpa hallon thé lite här och var,
    ett annat thé som sägs vara bra för att få
    en lättare förlossning är basilika thé som är MYYCKET godare än det låter.

• oskarzakknikkis mamma

basilika te!! hm.. jag läste på aftonbladet om att hallonte var rekomenderat!!

• valkyrian
    mm.. jag gjorde egen fast på hallonblad, smakar asbra, men det är ju svårt nu, men antingen kollar du en thé butik, på ica kan det nog finnas utblandat med annat, men det fanns ngt "förlossningsthé" på typ minnimundus förut, skall kolla om jag hittar det
  • pusselbitar

HallonBLADSte är vad som rekomenderas att dricka för att få igång förlossningen. Ialla fall enligt dom ställen där jag läst om det, i bla "Att Föda" av Gudrun Abascal. Säg gärna till om det funkar!

• valkyrian

Så här står det på niomanader.se
    Ricinolja Jag vill också passa på att varna för ricinoljan. Många tror på fullt allvar att den skulle kunna hjälpa till, men för de flesta blir det ingen förlossning utan bara obehag. Dricker man ricinolja får man liknande symtom som vid en kraftig maginfluensa, och smärtsamma sammandragningar då livmodern drar ihop sig till ingen nytta. Livmodern retas nämligen av att tarmarna kommer igång, och inte för att bebisen är på väg att födas. Ricinolja kan naturligtvis, i få undantagsfall, göra att värkarbetet startar men med en katastrofal följd. Förlossningen kan gå för fort och mamman riskerar att inte hinna med, eller in till BB. Det finns ett par fall där mammor som testat ricinolja nästan har, eller har, förlorat sina barn pga av för snabb förlossning.

• lata kocken Johanna

Ricinolja bör bara användas för UTVÄRTES bruk

det är inte nyttigt för någon...

Svar på tråden nån som vet om ricinolja e skadligt för bebisen om man dricker det....