• eilema

Gratis frakt på IKEA.se?

jag har loggat in på Ikeas hemsida, lagt en spjälsäng och ett litet datorbord i kundvagnen och gått vidare till kassan för att se vad frakten kostar.  På sista sidan där man ska trcyka på bekräfta står det så här. Hur kan frakten kosta 0 kr? et kan ju inte stämma. Hur får man reda på vad det kostar?

GULLIVER spjälsäng vit
    55x112 cm
     1  575,00 kr               FLÄRKE datorbord  1  159,00 kr   Summa734,00 krFraktkostnad:
    Vid postleverans mot
    postförskott tillkommer
    postens avgift på 35 kr.0,00 krTotalt exkl. moms:587,20 krMoms:146,80 krTotalt för denna order:734,00 kr  Vid leverans med bil aviserar vi ett par dagar innan leverans sker.
    Preliminär leveransvecka:
    4Leveranssätt:Bil

Det är en Lillebror !!! (v.23+6=113 dagar kvar!)
  • Svar på tråden Gratis frakt på IKEA.se?
  • Tisseltott

Länken funkar inte som vanligt

Vad kostar leveransen?

Leveransinformation

Följande fraktpriser gäller då du beställer via IKEA HANDLA HEMMA.

Transportsätt Orderbelopp Frakt
    Med post* 95:-
    Med bil 0- 5000:- fraktkostnad: 495:-
    Med bil 5001-14950:- fraktkostnad: 10% av varuvärdet
    Med bil 14951:- -> fraktkostnad: 1495:-

*Maxvikt 20 kg.
    Paketets storlek får ej överstiga 150 cm för att kunna levereras med post. Postens avgift på 35:- tillkommer vid postförskott.

Vi levererar inom 7-10 arbetsdagar. (avvikelser kan förekomma)

• eilema

Ah, så 500 spänn borde det kosta då.. Det var dyrt.

• MuKo

Ikea är svindyra med frakt. Vi saknade en liten list till vårat kök. Och den kunde bara beställas. Och vi fick själva inte hämta den. Den skulle kosta nåt på 100 kr och frakten skulle gå på strax över 500 :-O Dom e ju helt sjuka.

• Marline

500kr är ju ett väldigt vanligt pris på frakt av möbler. Det finns många som tar 600kr också. Det är dyrt men det ligger runt det på nästan alla ställen.

• eilema
    Marline skrev 2007-01-14 18:03:10 följande:
    500kr är ju ett väldigt vanligt pris på frakt av möbler. Det finns många som tar 600kr också. Det är dyrt men det ligger runt det på nästan alla ställen.
    Fast beställer jag bara sängen kostar frakten 95 kr, och beställer jag bara datorbordet kostar frakten för det också 95 kr, så jag tjänar ju på att beställa det i 2 omgångar...
  • Marline

Ja det gör du ju. Jag tänkte på lite större möbler.

• mammutten81

Priset beror ju också på om det blir hemkörning eller till postutlämning.

Svar på tråden Gratis frakt på IKEA.se?