• PVeraB

Skötväska (mått)

Hej hallå!
    Jag har lite frågor om skötväskor, fick chocken när jag såg hur mkt de kostar och funderar på att sy en egen. Dels för att de är dyra och för att de flesta är fula

hur stora är skötväskor? Är det nån vänlig själ som antingen vet eller orka mäta åt mig??
    Djup, bredd, höjd. Vilka fack tycker ni är extra viktiga? Vilka detaljer på väskan är helt åt helvete onödiga?
    Vad brukar den innehålla? (alltså inte vilka grejer utan mer vilka fack, remmar och spännen och sånt)
    Om ni fick drömma hur skulle eran fantasiskötväska se ut?

Tacksam för alla svar jag får
    Svart

• Svar på tråden Skötväska (mått)
  • PVeraB

Hm, det verkar inte vara nån som vill berätta ingående om sin skötväska.
    ja ja, får väl smita ut och tjyvmäta nånstans

• PVeraB

snälla. Är det nån som orkar svara?

• Tania

Jag orkar tyvärr inte rota i garaget efter den Annars hade jag absolut gjort det.

Men går det inte att googla efter storlekar?

• tejp

Skip hop dash är 33 cm bred x 30 cm hög x 11 cm djup
    Emmaljungas skötväska är ca:30cm hög 13cm djup och 34cm bred.
    Kanske lite hjälp iaf

Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus. Gravid bf 070425
  • pluttis och jag

det var en annan som tipsade om denna i en annan länk. vidarebefodrar den. man kan ju alltid åka och kolla på den. att sy en väska kostar ju det med, tyg, tråd och tid.

• mojsan

Äh, ta en mellanstor väska helst med dragkedja och använd istället. Mer personligt oxå. Det brukar finnas nån slags skötunderlägg i dem, och det går att dels köpa lösa på babyproffsen (som tillbehör till exv babybjörnväska ) eller köp liten bit plastad frotté (har vi)alt ha med handduk. Den här gången lär jag inte vara alls lika noga med skötväska som förra gången...

• PVeraB

Tbmh
    jo det går alldeles säkert att googla fram mått och sånt. Men jag undrar ju lite om vad som är oumbärligt att ha i sin skötväska.
    Alltså lite mer personliga saker:) Men ska kolla ett varv på google oxå

tejp
    tack för måtten. Skrev ner dom och kolla om jag har tyg och grejer hemma

Pluttis och jag
    Jo, givetvis kostar det att sy en väska med. Men det är ju lite kul att knåpa på, sen blir den som man vill ha den och jag lovar att den inte blir i närheten så dyr som en köpes...
    Läste länken om stadiumväskan oxå. Det lät ju inte heller så tokigt..får se hur jag gör

Mojsan
    Okej,bra att veta att det inte är så mkt som skiljer från en vanlig väska

• Sofia  E

JAg gick in i en vanlig väskaffär och köpte en väska på REA med axelrem. Den är ca 25cm hög 15 cm djup och 30 cm bred. Sedan gick jag till en affär som har en pryl som sätter i tryckknappar och satte i detta för 5kr i remmen. På detta sätt kan man fästa den bra på handtaget. Billigt och funktionsdugligt!

• PVeraB

Sofia E
    är det verkligt inget annat spec. med väskorna förutom att man kan knäppa fast dom på barnvagnshandtaget?
    Nu var väl kanske inte priset det värsta ändå men känns lite onödigt... Tack för tipset förresten:)

• tejp

Det är bra att ha riktiga fack för tex blöjor och sånt. Alltså fack med botten i. Många väskor har sånnadär fack utan botten som grejerna åker igenom och hamnar på botten av skötväskan ist. Och sånnadär resårflärpar som man kan spänna fast tex flaskor, barnmatsburkar och sånt i Räcka ut tungan

Skötbädd är ju bra att ha i, men den hör kanske inte till väskiredningen

Därimot så tycker jag inte att tryckknappar på handtaget är nån hit. Bättre med ett ställbart handtag som går att spänna ihop och bara hänga direkt på handtaget! Glad

Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus. Gravid bf 070425
  • PVeraB

Tejp
    tack för tipsen. skötbädd blir nog en grej att ha i oxå

• PVeraB

Har insett att det blir en sydd skötväska med en liten liten blöjpåse som ligger lös i + en lös skötbädd

projektet börjar imorgon. Tjohooo

• MagdaA

Jag har köpt en sån träningsväska från stadium för 99:- Har iofs inte använt den än, men tycker den värkar bra. Billig, enkel, snygg och med många fack. Fassar utmärkt att hängda över handtaget på vagnen.

Ängel i himlen och plutt i magen!
Svar på tråden Skötväska (mått)