Nässpray i handbagaget....
Ja, de är väl inte tillåtet längre... Hur överlever man då om man är lite småförkyld? O finns de något annat bra till sonen som kommer vara 26 mån när vi åker?
Ja, de är väl inte tillåtet längre... Hur överlever man då om man är lite småförkyld? O finns de något annat bra till sonen som kommer vara 26 mån när vi åker?
Jo visst är det tillåtet, så längre du inte ska med mer än 1 liter
Det verkar vara andra regler till USA
http://www.lfv.se/templates/LFV_ListArticle____41279.aspx
Nässpray är väl ändå att betrakta som "annan medicin som anses nödvändig" eller vad det nu stod. Mängden är så liten och jag tror ju att risken är minimal att ni ska s.a.s. åka dit. Det är bara att köpa med sig några flaskor och låta alla bära varsin. De kan ju inte hitta alla (tror jag i alla fall)...
Kiara; Nu var det ju inte helt lätt för oss att veta att du skulle till usa
Oavsett vilket så kom det i slutet på september lättnader i de regler som du länkade till.
Så nässpray är inget problem. Du kommer fortfarande få en sån där fjangtig en-liters påse att lägga dina saker i.
Nä dom borde väl inte hitta alla om man har några stycken.
Hej!
Vi var i New York precis efter att dom hade tagit dom här terriristerna i London och hade då 3 nässpray i handbaggaget och det var inga som helst problem. Det enda dom tog var vattnet som jag hade i muggen.
Nässpray är som sagt var inga problem.