• häxvrål

De glömmer saker hela tiden

Mina två bonusar bor varannan vecka. De har inte bott hos oss så länge så de har inte så mycket saker här, så det är en väska som åker mellan föräldrarna varje gång. Dessutom är de saker till deras sport och musikaktiviteter som behöver transporteras. Nu till problemet. De glömmer alltid någonting, eller flera saker. Det bli alltid MINST en extra vända till mamman under vår vecka. Vi är så trötta på att skjutsa dem bara för att hämta saker. HUr ska man göra för att de ska komma ihåg. Det är ju exakt samma saker som ska med varje vecka, så hur svårt kan det vara egentligen.

Hur många gånger accepterar ni att skjutsa dem till baka till mamman för att hämta saker?

• Svar på tråden De glömmer saker hela tiden
  • Akk76

Hur gamla är barnen?
    Jag hade nog gjort en lista på vad som ska med, en som de kan ha hos er och en som de kan ha hos sin mamma. Och sen så skulle jag nog vara med dem när de packar för att se så att allt kommer med.

• Rix

Jag vet inte hur gamla dom är men när mina killar skulle ha med sig idrottskläder till skolan fick jag hjälpa till för att allt skulle komma med.
    Det tröttnade jag på och lät dom packa själva det tog 2 idrottstillfällen så var allt med. åt barnen vara utan det dom glömt så lär dom sig att ta med allt,lär dom att skriva en kom ihåg lista.

• Tjofsen

Är det aldrig vice versa från andra hållet? Åker mamman och lämnar saker till er? Skit i att lämna det ett par gånger så blir de kanske mer måna om att se till att allt är med.

• häxvrål

Jag tycker att barnen borde kunna komma ihåg själva, i alla fall den äldsta som är 12 år, men konstigt nog glömmer hon mest.

Nej, mamman åker aldrig eller sällan och hämtar/lämnar saker hos oss...det blir liksom bara min sambo som kör, oberoende var barnen är. Mamman tycker att det är min sambos ansvar att få med alla saker från henne eftersom han hämtar dem, så om han glömmer då får han hämta igen. Och så tycker hon också att det är hans ansvar att se till att de får med sig alla sina saker från oss, eftersom det är han som kör över dem...altså får han köra saker då också...Tycker själv att hon i alla fall kunde hämta/lämna ibland.

• Akk76

Men hur långt ifrån varandra bor dem, 12-åringen borde ju kunna åka buss och hämta sina saker som hon glömt om det skulle vara så. För då kommer hon nog lära sig fort att ta med sig de saker som hon måste ha. Om det inte är för dyra saker det gäller, så kan ni ju köpa samma saker som ligger hos er. Det har vi gjort.

• häxvrål

Vi bor nära varandra, ca 30 min promenad, eller 10 min cyckling. Det är ofta stora saker som glöms; instrument, skridskor, bollar mm mm. Ja, de borde kunna hämta det själv, men saken är den att när de upptäcker att de inte har sina saker är det ofta så bråttom att de inte skulle hinna hämta själva.

• Rix

Då skulle jag låta dom vara utan det så glömms det inte nästa gång. Tufft men ibland måste man. Att missa en träning oavsett om det är musik eller idrott har ingen dött av.

• Akk76

Jag håller nog med Rix, låt dem vara utan dem då en eller två gånger, eller till de lär sig att komma ihåg dem. Det kommer nog gå fort om det är något de verkligen vill göra. Barnen är så pass stora så de lär sig fort att komma ihåg sakerna.

• häxvrål

Vi får se vad som händer. Barnen åkte hem i fredags och vi skjutsade över sakerna. Nu när jag kikade in i deras rum så är det massor av saker som jag tror att de behöver/vill ha.

• Tezz72

Precis som mina bonusbarn då. Men vi har sagt att glömmer dom något får dom själva hämta det. För både jag och deras pappa har sagt att det är inte våran sak att åka upp med det dom har glömt!

• godislover

min han hämtar och lämnar sin son hos mamman, eller ev på skolan om han är där. saker som glöms får vara glömda den gången om de inte är nått jätteviktigt så hämtas de ex om de är kvar på skolan och han har blivit hämtad hos mamman. Hon kör heller aldrig hit honom...dels är de väl att min man flyttade ifrån henne några mil + att om de kommer upp på tal så vill hon alltid ha bensinpengar för de(löjligt). min man vill ofta försöka förhindra bråk i den mån de går - men de är oxå jobbigt i längden. när man ska vara andra till lags.

Svar på tråden De glömmer saker hela tiden