• malin07

Novalucol....???

Kan man äta novalucol när man är gravid???

Har tappat bort bipacksedeln.....

Lill*n tittar ut den 20/5!!!
  • Svar på tråden Novalucol....???
  • veronika 78

ja tror gaviskon är det apoteket rekomenderar i allafall till mig men det kanske inte är så stor skillnad

• Gakka

jag blev rek novalucol av min barnmorska, så det ska vara ok

• MolleMalin

Det är helt ok och det tackar jag verkligen för! Gaviscon är bland det äckligaste jag provat tror jag! Hur 17 gör de som tar det? Det växer ju bara i munnen... Yuk!

Mitt råd är alltså: Ta Novalucol! Hihi!

• Pico

På mitt apotek var det Novalucol och Gaviscon som hon rekommenderade till gravida. Jag valde Novalucol!

• Metsi

Både Novalucol och Gaviscon rekomenderas till gravida. Men de har lite olika verkningssätt. Novalucol binder magsyran medans Gaviscon lägger sig som ett lock i magmunnen så att magsyran inte ska tränga upp.

MolleMalin: Håller fullständigt med!!! Skitäckligt! Och man måste tydligen tugga riktigt ordentligt för att det ska göra nån nytta. Vet inte om det gjorde nån direkt nytta heller, tror jag håller mig till Novalucol i fortsättningen.

• vice99

Testa Gastrosan istället finns på hälsokosten. Mer långvarig effekt och mycket nyttigare då du får både kisel som skyddar magen och magnesium mm

• malin07

Tack för hjälpen alla!!!! Var i så akut behov igår att jag gick in o sökte på gamla inlägg direkt efter jag hade postat det här och såg att det var ok att äta. Funkade ju jättebra, så skönt! Halsbrännan har börjat komma varje kväll nu när jag går o lägger mig, värst när jag ligger på sidan......

Lill*n tittar ut den 20/5!!!
Svar på tråden Novalucol....???