Bra bm i Haninge sökes samt inskrivningstid
Idag blev jag så besviken. Jag ringde glad i hågen till MVC i Haninge och fick prata med en lam tystlåtande kvinna som tyckte att jag ringde för tidigt och att jag skulle återkomma efter nyår. Jag blev så besviken. Var så förväntansfull och såg fram emot att få en tid inskriven i min kalender.
Så min första fråga är när ringde ni för att få en inskrivningstid?
Sedan så undrar jag om någon kan namnet på en bra, omtänksam och ödmjuk bm som lyssnar på en. Jag råkade ut för en mycket osympatisk tant förra gången jag var gravid. Hon tvingade mig till föräldragruppen trots att jag hade precis varit inlagd för sammandragningar och fick det när jag satt upp för länge (vilket jag berättade också). Denna bm hade 0 respekt för min räddsla. När SF-måttet ökade så höll hon med om att det var ju ingen liten bebis men till någon specmvc kom jag inte trots att jag låg överst på översta kurvan och födde en 4,6 kg kille med ett huvudomfång på 40 cm! Som ni säkert "hör" när ni läser mitt inlägg så är jag i ett STARKT behov av att ha en bm som tar mig på allvar och lyssnar på mig som jag kan få förtroende för.
Är det någon som går i Haninge som har en bra bm?
TACK på förhand!