• Marymamman

Bra bm i Haninge sökes samt inskrivningstid

Idag blev jag så besviken. Jag ringde glad i hågen till MVC i Haninge och fick prata med en lam tystlåtande kvinna som tyckte att jag ringde för tidigt och att jag skulle återkomma efter nyår. Jag blev så besviken. Var så förväntansfull och såg fram emot att få en tid inskriven i min kalender.
    Så min första fråga är när ringde ni för att få en inskrivningstid?

Sedan så undrar jag om någon kan namnet på en bra, omtänksam och ödmjuk bm som lyssnar på en. Jag råkade ut för en mycket osympatisk tant förra gången jag var gravid. Hon tvingade mig till föräldragruppen trots att jag hade precis varit inlagd för sammandragningar och fick det när jag satt upp för länge (vilket jag berättade också). Denna bm hade 0 respekt för min räddsla. När SF-måttet ökade så höll hon med om att det var ju ingen liten bebis men till någon specmvc kom jag inte trots att jag låg överst på översta kurvan och födde en 4,6 kg kille med ett huvudomfång på 40 cm! Som ni säkert "hör" när ni läser mitt inlägg så är jag i ett STARKT behov av att ha en bm som tar mig på allvar och lyssnar på mig som jag kan få förtroende för.
    Är det någon som går i Haninge som har en bra bm?

TACK på förhand!

• Svar på tråden Bra bm i Haninge sökes samt inskrivningstid
  • Ribbed

Jag har svarat dig med ett privat meddelande

/Ribbed

• Tyras mamma

Jag går på Mvc i haninge och har en trevlig barnmorska tycker jag.hon heter Inger Emanuelsson.Pröva henne.Otur att du skulle hamna hos en tystlåten lam kvinna som inte tog dig på allvar.Verkligen tråkigt. Kanske det blir bättre nästa gång. Men ring Mvc vid haninge centrum (om det inte var det du gjorde).hoppas du får bättre bemötande nästa gång.

• Smurflovve

Så kan man ju inte säga att du ska återkomma senare...direkt när jag fick reda på att jag var gravid så fick jag inskrivningstid...

• Sara24

Har en tjej som heter Kristina, hon är jätte gullig. Vet att oxå att det finns en som heter Katrin som är super gullig.
    Jag ringde i v5 och fick en tid direkt v10, jätte gulligt bemötande.
    Akta dig däremot för en läkare som gör gynundersökningarna.
    Lycka till och ring igen, då är det säkert nånannan som svarar.

• Fragglerock

Jag har en BM som heter Pernilla som är jättebra. Tar sig tid och lyssnar och förringar inga av alla konstiga symtom som man kan ha. Jag ringde i vecka 8 tror jag och fick komma vecka 13. Fick då ett VUL (pga cystor) av en märklig läkare, men han kanske bara hade en dålig dag. Vad vet jag...=)

• Marymamman

TACK alla ni som har svarat mig.

Jag provade att ringa idag igen men då var det ingen som svarade under deras telefontid. Provade vid 3 olika tidpunkter. Åkte dit och då var det ingen i receptionen. Men däremot så stod det en skylt med namn och undersköterska. Gissar att det var tanten som svarade igår. Nä, jag ska ringa på måndag och berätta hur besviken jag är. Känns så tråkigt att inte få ett glatt bemötande. Vad hade det gjort om hon hade gett mig en tid.

Tack för alla namn på bra bm. Alla som är där är säkert bra. Det var bara synd förra gången att hon var så gammal och antagligen trött den jag hade då. Ska byta på en gång den här gången om personkemin inte stämmer. Anser mig inte vara någon jobbig människa. Brukar nämligen inte kritisera någon annars.

Trevlig helg alla!

Svar på tråden Bra bm i Haninge sökes samt inskrivningstid