• magizmaka

färja från brunett till blondin?

Har en liten hårfråga här.

Jag undrar hur man enklast bli blondin från brunett. Jag var hos frisören i fredags och ville bli lite ljusare men hon la bara i lite ljusa slingor så jag är fortfarande ganska så mörk. Nästa gång vill jag inte alls ha mörkt utan typ tona om det så jag blir ljusare. Men är det toning som gäller då eller hur gör dem enklast på frisören?

• Svar på tråden färja från brunett till blondin?
  • Monky

man kan inte tina håret ljusare..
    "snyggaste" sättet att gå från mörkt till ljust är att bleka massa ljusa slingor i hela håret.. och så måste man ev lägga en ton på det beroende på hur slingorna blir.

• idalo

Du kan inte tona håret ljusare idag finns bara en toning på marknaden som ljusar upp håret dock bara en nyans, du måste bleka håret och det kan vara gnaska svårt,

• magizmaka

Så det bästa sätter är och lägga i ljusa slingor (ska göra det hos frisören, ej själv) men när jag var hos frisören sist så sa hon att det var skadligt för håret att lägga i ljusare slingor. För nu märkts det knappt att jag har lagt i ljusa slingor. Det är som förut.

• Cerdrica

Hahahahaha, ursäkta mig men jag trodde den här tråden handlade om en båtlinje! Färja alltså och trodde det var någon gissningslek om orter som skulle representera brunetter och blondiner, hihi. Sorry. Men sen förstod jag att du menade färga håret. Och nej, man kan inte färga håret ljusare, bara bleka.

• Monky

Ja, alla sorters behandlingar är ju egentligen skadliga för håret..
    bleker man slingor torkar det ut håret/sliter lite på det.. men det kan ha en positiv effekt också, man får mera volym i håret av att göra slingor och håret ser fylligare ut

• magizmaka

Men när man har så pass färgat mörkt hår som jag, får man inte göra en avfärgning då och sen bleka med ljusa slingor? För jag vet inte om det kommer synas om man bara lägger i ljusa slingor?

• Anni J

Jag vill cokså ljusa upp håret.. har ganska mörk brun färg.. men har inte färgat håret på ett år.. tnkte att den ska få vila lite innan jag bleker den..

Frisören sa att bästa sättet är att ljusa upp med massa slinogr.. men i olika färger..
    Jag vill inte bli blond.. vill ha ljus/honungsbrunt hår..

• Anni J

Inte olika färger.. olika nyanser

• Monky

blekning tar på oavsett hur mörkt hår du har.. sen beror det på hur stark väteperoxid frisören använder till blekningen o hur länge hon låter det sitta i. ta med en bild på hur ljus du skulle vilja bli så vet din frisör bättre... finns många olika nyanser av ljust och det är svårt att veta när kunden bara säger att den vill bli ljusare =)

• magizmaka

Ok, tack för era svar. Nu vet jag vad jag ska säga nästa gång jag ska till frisören då så man inte verkar helt dum

• Sugarplum

Hey, om du kollar i mitt galleri så var jag ganska mörk innan och blond nu. Min frisör hade en superbra färg com blev väldigt naturlig- gjorde folie slingor...ja du kan ju själv kolla mitt gallerie. Kostade 700 och det var värt varenda öre.

• magizmaka

Sugarplum, jag kikade in i ditt galleri och kollade på din hårfärg. Ja något sånt skulle jag kunna tänka mig. Men vad skönt och veta att det faktist går och slinga sig ljus. Det var nog bara en knäpp frisör som jag fick förra gången

Svar på tråden färja från brunett till blondin?