• moaboa

Hjärtebarn "Transposition"

hej jag och min flickvän har fått en liten pojk nu den 07-01-11
    och det visade sig att han hade ett hjärtproblem som heter "TRANSPOSITION" och nu ska han operera sig i GBG troligt vis på Tisdag elle Onsdag och nu börjar vi bli oroliga och nervös inför operationen och undra om det finns nån som har har en barn me samma hjärtfel mvh richard o lisa ps: skulle behöva lite positiva svar tillbaka.......

• Svar på tråden Hjärtebarn "Transposition"
  • Aquariana

Hej! Grattis till sonen! Vår son hade också hjärtfel, men VSD, ett stort hål mellan kamrarna. Han opererades vid 4 månader. Jag läste lite om transposition och det verkar vara när de stora kärlen från hjärtat går ut från "fel" kammare. Är det riktigt? Jag förstår att ni är nervösa och oroliga, och jag vet inte om det hjälper att säga att vi har väldigt bra barnshjärtsjukvård i sverige. En av världens bästa! Vår pojk opererades i Lund och han är idag helt frisk. Jag håller tummarna för er och hoppas på samma tur!

• cathil

Hej!

Grattis till sonen!!!

Att gå ett hjärtbarn medför en stor oro och ofta en kännsla av overklighet. Jag har en flicka som är 7 år och hon föddes med pulmonalisatresi+VSD vilket innebär att hon saknade stammen på lungpulsådern och pulmonalisklaffen var helt igentäppt och hon ohade hål mellan kamrarna. Nått som är viktigt att tänka på är att faktiskt gå å äta medans barnet opereras....det låter kanske dumt och jag hade ingen som helst matlust´, men efter op så har jag alltid svårt att slita mig från mitt barn så det är värdefullt att äta och fylla på energiförådet,

Hoppas att allt går bra för er. När jennie opererades första gången så låg det en pojke som opererats för transposition och när vi kom tillbaka ett år senare träffade vi de igen och han mådde bra,,,,

Det finns en tråd här som heter hjärtebarnsföräldrar #2
    Ni är varmt välkommen till den tråden.

Många kramar från cathrine

Svar på tråden Hjärtebarn "Transposition"