• spiritsinlove

Pris på barnvagnar?

Vad är ett "normalpris" för barnvagnar (nya)?
    Jag fattar att de kan kosta allt från 100-20000..men man brukar kunna säga ett normalt pris, eller ett medelpris på det mesta..?

• Svar på tråden Pris på barnvagnar?
  • LillaÄrtan

ca. 7000:- får du nog räkna för en ny vagn.

♡ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 ♡
  • spiritsinlove

oj det var olika besked

• MrsXanadu

Det beror helt på märke så klart.

Min Brio Nova kostar nypris cirka 6000 kr.

• spiritsinlove

ok men för runt 4-5000 kan man få en bra vagn då?

• Solano

köpte en emmaljunga city cross i våras och med footsack så gick den på 4800 kr om jag inte missminner mig helt nu. Det är ju bara en sittvagn så det tillkommer ju om man vill ha mjuk/hårlift eller ligginsatts!

• Neline

Emmaljunga kostar, fullt utrustad runt 7000:-

• LillaÄrtan

Köpte min Brio Nova på utförsäljning för 5500:-

♡ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 ♡
  • spiritsinlove

hmm..mellan 4-7000 kanske anses vara normalpris då.

Hur mycket billigare brukar det vara att köpa begagnat?

• Jessica24

Det är svårt att säga ett ungefärligt pris då det varierar i det onändliga, beroende på märke osv.

Vi köpte en Emmaljunga Edge Duo Combi med sport-chassi och vi gav ca 7200 kr för den.
    Sedan köpte vi till lite saker, så som; 2 skötväskor, åkpåse, hjulskydd, parasoll osv och hamnade då på strax under 9000 kr.

Bild finns i mitt Galleri

♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • spiritsinlove

En sak till...

..om det står att det ingår: - Ligginsats med vindskydd (täcke)
    - Sittdel med vindskydd (täcke)
    - Lufthjul
    - Skötväska
    - Regnskydd

i priset..."behöver" man något annat då? (till vagnen)

• Jessica24
    spiritsinlove

* Myggnät?
    * Parasoll?
    * Åkpåse?
    ♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • lilllinda

Är det en duolift så behövs ingen åkpåse. Man tar ut bottenplattan så blir liften en åkpåse..

• thefrog

parasoll har jag klarat mig utan såd et är helt vad man känner att man vill ha. men myggnät är ju bra men det är ju inte så många kr det handlar om när man ändå ska köpa en vagn. men det som du radade upp där som ingår då har du ju allt till en början. sen är det ju valfritt vad man vill ha mer.

• lingonblad

Jag tror att det är bra att köpa saker allt eftersom, när man ser att behovet finns, annars kanske man står där med grejer som man aldrig har använt...
    Om man ska köpa grejer till, typ parasoll, åkpåse osv beror priset på om man köper "märkes" eller om man köper billigare...

• spiritsinlove

Ja, kanske bra att satsa på typ det jag skrev ovan och sedan, som ni säger, komplettera efterhand. Annars skulle jag nog lätt svepas med av känslan och köpa hela butiken..haha

Svar på tråden Pris på barnvagnar?