• Anonym (xxx)

Betalningsanmärkning försvinner?

En konkret fråga:
    Om man har en betalningsanmärkning (som privatperson) som man INTE betalar, försvinner den ändå efter 3 år? (D.v.s. finns ej att finna i några register?)

• Svar på tråden Betalningsanmärkning försvinner?
  • Anonym

du måste betala den först o när du gjort det så tar det 3år

• Anonym (xxx)

Ja det är ju det logiska
    Men jag har hört från massa folk att det är så att den försvinner oavsett om man betalar eller inte....

• SiLiOs

Nej, alltså anmärkningen försvinner oavsett efter 3 år.
    Men skulden finns alltid kvar tills du har betalat den, och det ska man ju alltid göra

♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
  • Anonym (fia)

ja hade en räkning hos fogden, o ringde dit här om dagen o fråga va den va på nu men då hade den avregisrerats, fanns ej kvar :/

• Anonym (xxx)

Ok, så det betyder alltså att det måste göras en ny bet.anmärkning på samma skuld efter tre år, om den inte är betalad?

• jacklin

Den försvinner efter 3 år när man väl har börjat betala, fast man inte hinner betala färdigt. Så var det för min sambo i alla fall.

• Anonym (xxx)

jacklin -

Så om din sambo INTE hade börjat betala, hade den INTE försvunnit efter 3 år, menar du?

Hmm..känns som om olika personer har olika uppfattningar i denna lilla fråga...

Någon som vet mer?

• tokelina

Anmärkningen finns kvar i tre år från det datum du har betalat färdigt.

Blir väldigt konfunderad när jag läser så många olika varianter. Jag brukar själv vara inne och göra kreditupplysningar och har aldrig sett att någon blivit av med anmärkningen utan att betala skulden...

Svar på tråden Betalningsanmärkning försvinner?