• Happy76

"Ballongmage"....??

Är i vecka 7 och min mage är helt otroligt uppsvälld, speciellt om kvällarna! Om man inte visste bättre hade man lätt kunnat tro att det var 7:e månaden istället för 7:e veckan. Magen känns helt stenhård och öm oxå.
    Nån som känner igen sig?? Liknande symptom? Eller någon som vet hur man kan undvika "ballongen"? På morgnarna är den lika platt som den brukar... Är det här något som försvinner med tiden (vilket jag verkligen hoppas)? Uppsvälld mage i kombination med konstant illamående hela eftermiddagarna och kvällar är inget vidare...

• Svar på tråden "Ballongmage"....??
  • Nina 73

Hej! Jag känner igen mig, jag hade också jätteuppsvälld mage förut, men det har blivit bättre, jag är i v 10 nu. Jag fick tips här på FL om att dricka ProViva fruktdryck, det fungerade för mig så du kan ju alltid testa!! Hoppas det hjälper!

• cybergirl

Känner oxå igen mig ! Är i v.12 och har haft stor och svullen mage i ca. 4 veckor nu... På morgonen märks den knappt och då kan jag få tankar som: " Är jag verkligen gravid ??", på dagen är den ganska stor, men på kvällen är den helspänd. Detta ska tydligen vara normalt för den här tiden har jag hört. Men visst, det ser ut som man är mycket längre gången än vad verkligheten säger !! Har idag inhandlat mina första mamma-kläder. Var tvungen pga av den svullna magen... Ett par mamma-jeans med mudd samt en lite längre kofta som inte visar en naken mage. Längtar dock efter den RIKTIGA magen.............

• Happy76

Tack för svar... Får försöka testa proviva, det kanske kan hjälpa!

• Eliin

hej.. ja det försvinner... magen blir "normal"efter v. 10.. min blev det i allafall=) jag förstår precis hur du känner dig

• Hemma

Är i vecka 11 och har haft uppsvälld mage länge nu! Speciellt på kvällarna, ser ut som jag är i 5 månaden! Jag längtar till "den riktiga" magen för nu känner jag mig mer som en elefant eftersom jag vet att det inte är en riktig bebismage. Men jag njuter ändå!!

Ska handla mina första mammakläder idag, har bara ett par strechjeans som jag använt varje dag sensate tiden och jag vet inte hur jag hade klarat mig utan dem!! Tröjorna sitter helt plötsligt på halva magen.

• Tina2

Samma här! Är i vecka 6+3 och trodde att den svullna magen fortfarande berodde på överstimulerig efter ivf. Och visst är mina äggstockar fortfarande svullna, men jag känner precis igen mig i det ni skriver. Platt mage på morgonen - jättemage på kvällen.

Proviva verkar vara ett bra tips. Är ni säkra på att man kan dricka det när man är gravid? (Jag är jättenojig för allting nu.)

• Nina 73

Hej igen! Jag är helt säker på att man kan dricka proviva när man är gravid, jag kollade först upp deras hemsida och sen frågade jag dessutom min bm som sa att det var helt ok!!

• triump

känner igen mig.. nu i v11 har doch magen lagt sig lite.

• Happy76

Skönt att magen verkar återställas om några veckor! Visst ska det bli skoj att få riktig "bebismage", men den här ballongen är inget vidare! Köpte proviva nu ikväll och det verkar faktiskt som om magen lugnar sig! Skönt! Tack för bra tips!

• substance

När jag skulle göra ett vul i vecka 7 så sa gynekologen:

"Oj då, ja som du säkert märkt kan magen svälla upp när man blir gravid..."

Jag var grymt uppsvullen. Men det hade varit nedrigt om jag såg ut så på riktigt, vilken självförtroendesänkning! Men det lägger sig.

• Gunilisa

Hej
    Japp,här finns ännu en med platt mage på morgonen och uppsvullen mage på kvällen och det har jag haft i säkert en månad nu!... ser inte alls ut att vara i v.10,utan mer i 5: e månaden eller nåt.Helt otroligt....Jag är hungrig jämt,småäter och vräker i mig,när hungerattacken sätter i,men jag har fortfarande inte gått upp någonting i vikt! Magen blir också snabbt svullen,så fort jag har ätit någonting också.....Vill ha en "riktig" bebismage istället och inte det här svullna lustiga fläsket,ha,ha

• Popflickan

Vill ni höra något skoj tjejer??

Min mage var precis som era, svullnade på eftermiddagarna, som en ballong hela kvällarna och platt på morgonen!

Fram till v 11 ungefär. Nu i v 12 börjar den svullna redan på FÖRMIDDAGARNA! Joho, minsann! Nu ser jag ut som en större eller mindre ballong HELA dagarna!

Som tur är har magen blivit mer normal invändigt, hade mycket gaser och hård mage innan, men det är mycket bättre nu! *ta i trä* Så vänta er inte att det går över efter v 11 inte.. (om ni inte har tur!)

Svar på tråden "Ballongmage"....??