• Smultron är gott

ont och svullen mage..

min mage känns alltid så svullen och till och från så får jag magsmärtor, de hugger och känns som om nån tar tag i saker i magen och vrider runt och när man tror de e som värst så vrids de ett par varv till. ibland gör de så ont och vrids sådaant att jag måste stå böjd o kan knappt röra mig. jag är inte den som gråter heller av lite smärta, men detta när de e som värst får mig att gråta av smärta. ibland känns de även som om de e nåt i magen, som rör sig, det gör dock inte ont. (typ som om man vore gravid och barnet rör sig.)

när de sliter och drar i magen och hugger, så brukar de hjälpa om jag lägger mig ner en stund och försöker slappna av.

nån som vart med om liknande? nån som vet varför man får/har svullen mage? och vad kan man göra mot svullen mage?

• Svar på tråden ont och svullen mage..
  • luddigamaskrosen

Kanske har du tarmvred? Eller så äter du något du inte tål som magen säger ifrån för. Jag fick ofta ont i magen och hade svullen mage när jag drack mycket dricka och åt godis osv. Kan ju vara en orsak.

Men du behöver gå till läkaren, inte ska du väl ha ont och nästan gråta av smärtan. Ring imorrn på morgonen så får du säkert en tid snabbt.

Svar på tråden ont och svullen mage..