• Anonym

ngn som blöder lätt på livmodertappen??

har haft några trådar här nu att jag har blött vis petting/samla.. jag gjorde gyn undersökning och då var det lätt blött vid livmodertappen.. och efter att ha haft egen gynkoll hemma så har jag isett att vid pettingen så blöder det bara när han råkar" slinta" och hamna på den.. har gjort cellprov

• Svar på tråden ngn som blöder lätt på livmodertappen??
  • Jessica82

för mig är det samam sak, massa undersökningar har gjorts men inget verkar vara fel.. det är nog bara så att tappen är känslig säger bm

• Anonym

har du alltid haft så? för mig har det blivit så den senaste tiden.. hare aldrig haft så mycket sex som nu men just nu vågar jag inte alls ifall det skulle vara farligt.. har en väldigt längtande pojkvänn hemma

• Jessica82

vet inte riktigt när det började men efter att jag fått sonen så var det ok ett tag.. alltså visst blödde jag ibland men det var väldigt sällan,

sedan fick jag ett missfall och efter skrapningen påpekade läkaren att det blödde rätt mycket och att jag skulle kolla upp det och göra cellprov. då med sa bm att det blödde och att det var konstigt.. sen gjordes fler prover och fler och fler men inget hittades..

bm tyckte att eftersom det inte finns nått fel så skulle det inte vara farligt heller men hon sa att om det börjar blöda varje gång vid samlag eller liknande så skulle jag höra av mig igen

• Anonym

ok.. hur mcyket blöder det då? för mig så komemr det bara beiga fltyningar efter samlag/petting.. beroende på hur mycket vi "hållit på"

• Jessica82

ibland får jag ha trosskydd några timmar efter ibland är det bara sperman som färgas lite rosa och iblan kommer det somsagt inget alls

• Jessica82

tror absolut inte att det är någon fara.. du kanske bara är känslig just nu!

har du nyligen haft äl eller är du möjligen gravid?

• Anonym

okej,hoppas att det bara är så för mig också!.. kan det göra ont också? om han kommer för långt in kan jag känna att det gör lite ont också

• Jessica82

ja ibland kan det sticka till lite i tappen.. som en ilning... bm märkte oxå att jag var öm men det var inte rött eller irriterat även fast vi hade haft sex dagen innan så...

jag funderar oxå ibland på varför det är så och när det inte finns någon riktig förklaring, nu har jag haft så i 6 månader och det känns som det blir mer sällan det blöder så det kanske går över *hoppas*

• Anonym

fick göra ett gravtest och det var negativt.. hade ÄL förra veckan men det här har varit så här länge..

• Jessica82

ok men det är nog ingen fara.. är du mycket orolig så be en bm titta bara för att lungna nerverna

• Anonym

jag har haft svamp,kan det kanske vara därför?

• Jessica82

det kanske det kan vara .. jag har oxå haft problem med svamp innan graviditeten

• Hallonpajen

Jag har alltid haft lätt att blöda från livmodertappen och har tidigare gjort 2 felfria cellprov. Jag gjorde ytterligare ett i höstas och det visade på cellförändringar. Vet inte om det har något samband alls, men är du orolig så be att få göra extra cellprov.

Svar på tråden ngn som blöder lätt på livmodertappen??