• jesjan

Hemsk "mensvärk" v 28

Hej!

Jag är gravid i vecka 28 och har de senaste dagarna haft en hemsk "mensvärk" som håller i sig hela tiden. Först trodde jag att det var förvärkar, men eftersom att värken sitter i så borde det inte vara det.
    Kan det vara "växtvärk" när livmodern växer? Någon som varit med om samma sak?

/// Jessica

Mamma till Anton 1 år samt en liten i magen
  • Svar på tråden Hemsk "mensvärk" v 28
  • gnagaren
    Jag vill bara säga att jag lider med dig.  Skrev nyss en tråd om det jag med och undrar vad det kan vara.
    Kram
    V 20
  • mini79

Jag är i vecka 24+6 nu och har haft sammandragningar ganska så mycket. Min BM säger att om man har det, eller/och (har inte riktigt fattat) "mensvärk" ska man ringa till henne eller förlossningen.
    Ring på telefontiden till din BM och hör om inte annat så slipper du ju fundera.

• Ompan

Hej!
    Det kan vara urinvägsinfektion. Jag hade så med mitt första barn, som startade i v.27-28. Åkte till förlossningen för att jag hade så ont. Det visade sig vara UVI, de sa även att barnet just i dessa veckor har tendens att trycka på urinledarna så det gör ont.

• rockmind

Jag har också känt så ett par dagar förra veckan men nu har det försvunnit. Är i vecka 29.

• Linndan

om man som jag är i v.34 och har den där "mensvärks" känslan ihållande.
    sitter långt ner i ryggen och långt ner i magen och ljumskar.
    *gnäller lite*

• jesjan

Tack alla ni som svarat!

Jag lämnade ett urinprov förra veckan och det var OK så det är nog inte urinvägsinfektion i alla fall. Jag ska till MVC på onsdag så jag får gnälla av mig lite på bm då och se om hon vet vad det är.

Mamma till Anton 1 år samt en liten i magen
  • Cheriie

Vaknade av "mensverk" i magen och ryggen tidigt i morse och blev orolig men det släppte efter en timma och har inte kommti tillbaka hittils, har ingen aning om vad det kan vara

• rockmind

jesjan:
    försvann mensvärken sen? fått nån förklaring till vad det berodde på? *nyfiken*

• miss vonkan

Hej.. Jag har haft så i ungefär en veckas tid, sammandragningar i samband med mensvärk. så bm tyckte jag skulle åka in å kolla. Det gjorde jag å det var ingen fara. Så länge inte livmodern ändras å det visar tecken på att det är igång. Dom brukar vilja att man kollar upp det så jag tycker du ska in och kolla.

• S j

det är nog som det växer på där inne, jag hade med jätte ont förra graviditeten..

Svar på tråden Hemsk "mensvärk" v 28