• Justitia

Cypern, Fig Tree bay, hotel Althea beach, någon?

Vi har bokat en vecka med fritidsresor första veckan i juli. Vi ska bo på Blue village Althea Beach, Fig Tree Bay på Cypern, någon som varit där?

Vi reser med vår son som då är ca 2,5 år.

Vill mest höra om det är någon som varit där och har några synpunkter? Är det för varmt då? Hur hotellet är?

Ska betala på onsdag så fram till dess kan vi ändra oss!

Tack från Emma

• Svar på tråden Cypern, Fig Tree bay, hotel Althea beach, någon?
  • Aske

Vi åkte till Cyper i nov för två år sedan med våran då 9mån bäbis. Dock med Ving och till Sandy Bay. Men jag rekommenderar varmt att resa dit. Vi åkte ju offseason och slapp en massa supande ungdomar och jobbiga inkastare till restaurangerna. Det var inte så där supervarmt som på sommaren men det var ändå så pass så det gick att sola och bada. Vi köpte ett familjepaket där sulky, resesäng och matstol ingick så vi slapp ha med dessa grejer. Dessutom får man ju gå före i kön på flygplatserna när man reser med småbarn. Det var en jätte bra resa! Vårat hotell var super också! En bit till stranden dock men det är ju alltid skönt med en promenad

ving.se/hotel/hotel.aspx?&categoryid=16&hotelareaid=1549&hotelid=1856&itemid=1856&resortid=1023

• Justitia

Ingen annan som har varit i Fig tre bay?

• Justitia

Ger det ett försök till!

• Clarenville

Vi var på Cypern första veckan i augusti förra året, Fig Tree Bay, Nausicaa Beach, ett Blue Village hotell. Det var helt super, ungarna gillade Bamseklubben och barnunderhållningen, bra hotell (Althea Beach är väl snarlikt?) Varmt och skönt, god mat osv. Väldigt dyrt dock, så det blev inte så mycket shopping... Vi hade halvpension och det passade perfekt att sitta och äta god buffémat på hotellet när barnunderhållningen var igång. Vi var ute på stan en del och åt lunch osv och gjorde en liten utflykt till ett akvarium i Fig Tree Bay och tittade på fiskar, krokodiler, pingviner osv.

Ni kommer att få det helt super! Vi vill gärna åka tillbaka, särskilt fyraåringen...

• Justitia

Tack vad kul att höra!

• Clis

Hej!
    Jag ha avrit till just det hotellet du ska till!
    Men de va ett tag sen.. April 2003.
    Hotellet va såå fräsht och fint! Helt kanon!
    Stället tyckte jag mindre om då vi va på lågsäsong,
    så väldigt få butiker var öppna.
    Men om du ska dit i Juni så tror jag att ni får det helt suveränt bra! Det är perfekt för ditt barn!

• Nötkaka

Vi var där när jag var gravid, dvs sommaren 2004.
    Gillade hotellet som var MYCKET fräsht och fint. Det är väl 4-stjärnigt om jag inte minns fel. Vi åkte ospecificerat och hamnade på just det stället

Det är ju väldigt mycket "charter"  men det är kanon när man har barn!
    Det är nära till huvudgatan där man kan promenera lite eller ta bussen till Aya Napa och det tar inte mer än max 20 min. 

Jag tycker att det var ett jättefint hotell och som sagt nära till det mesta. Poolen var också bra. Det finns även en liten strand strand  nedanför hotellet. Det är långt ifrån "världens finaste strand" men den är mysig och helt okej - duger bra om man inte orkar ta sig till någon annan strand.

Jag tror faktiskt att det är ett mycket bra val för en familj men en 2,5 åring.
    Snälla hör av dig sen och berätta!

Svar på tråden Cypern, Fig Tree bay, hotel Althea beach, någon?