Ömmar i magen när jag kissar
Är gravid i vecka 16+5 och det ömmar varje gång jag kissar i nedre delen av magen, har gjort det från o till i 3 dagar nu. Nån mer som haft samma problem?
Är gravid i vecka 16+5 och det ömmar varje gång jag kissar i nedre delen av magen, har gjort det från o till i 3 dagar nu. Nån mer som haft samma problem?
Kanske du har urinvägsinfektion. Kan kännas lite annorlunda när man är gravid. Ring din Bm på MVC.
Har du lkollat om du har urinvägsinfektion??Jag har samma problem o gjorde en koll men för mej va det inget fel, dom trodde däremot att det var bebben som låg o tryckte mot urinblåsan är snart i v39..
Hej! Jag har samma sak, men bara när jag har varit jättekissinödig. Men det släpper ganska fort för mig. Gör ont typ 10 cm nedanför naveln. Är i v.14...
Här har du en med ett sådant problem också och jag är i vecka 18+5, har lämnat in för urinvägsinfektion men jag tror inte dom hittade något för dom har inte ringt. Titta upp det om du är orolig för det!
Men jag personligen tror det är bäbisen som trycker på lite, testa med att luta dig framåt. Hjälper på mig ibland...
Är bäst att du kolalr upp så det inte är uv, kan ju vara att bebis o moderkaka trycker på urinblåsan bara. Om du haft så 3 dagar så borde det svida rejält när du kissar om det är uv.
Tack! Hade inte urinvägsinfektion så det är nog som du säger "MamPap".
Jag tror för många oroar sig för UVI, även har jag gjort det, gör det ibland fortfarande, men jag tror faktiskt inte man ska oroa sig i onödan heller, för då kan de bli psykiskt!
Drick mycket vatten, blir blåsan för tom, kan det ta ont när man kissar, men springer man på toa och kissar stup i kvarten utan att man dricker, fast än de inte gör ont och man inte är i början av graviditeten, då borde man ju kolla upp de.
Klart, UVI är tydligen inte likadant när man är gravid, men jag tror man känner ganska tydligt om något är fel.. tror jag :P
TS: Urinvägsinfektion! Jag har precis haft det och det kändes precis så. Fick penicellin och nu är det borta. Inget att oroa sig för alls!
Kikade in och kan tillägga att jag oxå fick ont efter jag kissat under min förra graviditet, och en läkare sa till mig att det nog var ligamenten kring livmoder som stramade lite, eftersom när kissblåsan var full så var den som ett stöd för livmodern, men när man kissat (blåsan tom) så kunde livmodern sjunka ner vilket kunde ge lite ont.
Så tänk på det, kanske är det bara så för er med
Tjingeling!
Tänkte dela med mig av mina erfarenheter... Är i vecka 18 + 4 och har känt liknande symptom. Jag har INTE UVI.
Jag tror starkt på Zaidas förklaring, känner till och med efter att jag kissat att livmodern liksom sjunker ner lite grann. Känns obehagligt och kan ömma, men jag tror att ligamenten och livmodern är den naturliga förklaringen!
oki, jag hade inte ont runt blåsan, jag fick som kramper i blåsan och jag behövde gå och kissa hela tiden. Sen tycker jag man kan ta det säkra före det osäkra och kolla det om man är orolig. UVIär ju inget farligt om man behandlar det. Det är ju trots allt bara att lämna ett urinprov. Det tog mig ca en timme att lämna ett urinprov och få penicellin, inget jobbigt alls. Och sååååå skönt när penicellinen kickade in!