Bilbarnstol Be Safe IZI Kid
Någon som har den här bilbarnstolen? Vad tycker ni om den? Fördelar? Nackdelar? Vi funderar på att köpa en sådan men det är svårt i bilbarnstols-djungeln! Alla svar, negativa och positiva, mottages tacksamt!
Någon som har den här bilbarnstolen? Vad tycker ni om den? Fördelar? Nackdelar? Vi funderar på att köpa en sådan men det är svårt i bilbarnstols-djungeln! Alla svar, negativa och positiva, mottages tacksamt!
Toppen bra bilstol. Den är superlätt att sätta fast i bilen och det är skönt att den går att fälla. Köpte till solskyddet då det även skyddar mot glaskross vid en ev krock. Klädseln är lätt att göra rent också. Vi är super nöjda.
Vi har den också och är också jätte nöjda. Det enda är att den tar mycket plats i bilen. Jag har en volvo v40 och där går det inte att sitta fram om man har stolen bak. Men annars är vi verkligen nöjda. Alexander sitter som en kung i den stolen.
har inte köpt den av anledningen att den skymmer sikten för sidospegeln på vår bil när vi har den fram. Annars hade det blivit den! Den är ju liten nog att placeras i baksätet, o fortfarande kunna sitta/ha ett babyskydd fram.
Innan du köper: testa stolen i er bil, så du vet om/hur mycket den skymmer sikten.
Har köpt två st av den enda anledningen att den blivit bäst i alla tester, även de tuffare! Säkerheten är viktigast för oss, kommer bra långt före alla andra argument typ "SE snygg ut", "SE säkert ut", "SE skön ut" etc etc
Vi har oxå en och är jättenöjda. Enda nackdelen tycker jag är att huvudet åker fram på barnet när det somnar. Hur har ni löst dettta?
Jag ringde NTS (eller vad är det dom heter...?) och frågade. Man kan sätta en frigolitbit under stolen, så den lutar lite mer. Man kan även åka förbi och få dom att kolla så det är säkert med frigolitbiten.
www.hts.no/svenska/pdf/svensk_izikidx1.pdf
Här är en test från sommaren 2006 med de vanligaste bilstolarna. BeSafe iZiKids var den ende som klarade testet!!!!!!