• LitenIsa

Ridbyxor för gravida

Som rubriken lyder. Någon som sett ridbyxor för gravida? Känner redan nu att det börjar bli tight i ridbyxorna, hur ska det då inte bi om ett par månader???

• Svar på tråden Ridbyxor för gravida
  • Ssofia

jag klippte av överdelen på ett par gamla och sydde på en bred stretchmudd. Hitta grav.ridbyxor på någon hemsida förra gången, men det kosta runt 2700:- så tyckte det var värt att klippa sönder ett par gamla fula...

Det var faktiskt kemtvätten som sydde...

• Curlingmorsan

Jav lät mina vara lite uppknäppta och vek ner mudden neranför magen. Precis som Ssofia så har jag hört att riktiga gravidridbyxor ska vara jättedyra.

• Solvei

Va smarta ni är.....

Hur länge tänker ni rida? Förra gången (har en 5 årig liten hästtjej) red jag ända till 8:onde månaden men det gör jag inte om...... Nu vet man ju lite mera vad man faktiskt kan gå miste om.....om olyckan skulle vara framme.
    men hur tänker ni göra...?

Jag tänker nog den här gången (är i v 10) träna så länge jag inte har sån mage, men sen får det nog bli bara uteridning till kanske mån 5-6 eller så (kommer inte ihåg hur stor man är då) Ska skaffa en medryttare oxå, får väl pyssla på marken sen bara....

• Curlingmorsan

Jag hade tänkt rida så länge jag kunde den här gången. Men foglossningarna satte tyvärr stop för det redan i v 20. Tråkigt, men inte så mycket att göra åt när kroppen säger ifrån.

• ps ee

jag lånade ett par i killmodell - dels lite större i storleken + att midjan var lägre... funkade jättebra fram till v. 25 när jag fick sluta pga foglossning... dessutom märkte min pålle att jag inte var lika stadig i sitsen som förut o tyckte att det var en bra anledning att se om han kunde busa lite!

Svar på tråden Ridbyxor för gravida