• VeronikaK

Vilken ålder var jobbigast (hittils)?

Jag har själv än så länge bara ett barn som är 3,5 månad gammal. Men jag är lite nyfiken på vilken ålder ni (hittils) har tyckt varit jobbigast med era barn, ni som har äldre barn.

• Svar på tråden Vilken ålder var jobbigast (hittils)?
  • Netta74

6-7 års åldern är jobbig men även runt tio är det stormigt. Kul när man har flera som "stormar" på samma gång.

• sofia23

jag tycker helt klart mellan 2-3 år....

• imperia72

11 åringar är vidriga bägge minna älsta döttrar förvandlades till små monster men det gick över så fort de fick sin mens, hua jag bävar för när minsta kommer in i den åldern, tur att de är så söta annars skulle jag nog sälja dem på blocket

• Annamus

Jag tyckte jobbigaste tiden var 0-6 veckor, sedan har det blivit lättare och lättare, med några veckor då och då då vi fått ställa om till en ny period i sonens liv. Varför det var jobbigast i början var för att då fick vi inte sova och visste inte hur vi skulle kunna hjälpa vårt lilla nya barn. Efter det har det mesta gått som smort, han började tidigt sova natten igenom, medelfort slutade med blöjor, har knappt varit sjuk, alla trotserna han har haft och har klarar man så lätt för det mesta, bara man har fått sova. Jag är SÅ medveten om hur tur vi har haft och gruvar litegranna för att nästa barn (om vi nu kan få ett till) som ju kanske inte blir lika lugn, frisk, lättsövd osv...

• Snowgirl

Jag har en dotter som snart blir 9 år och en son som är 4½ år. Dotterns första jobbiga tid var när hon var runt 4 år, hon var helt plötsligt som förbytt...ja det var ingen rolig tid, sen kom nästa period som var 6- års trotsen, den säger många att den kan jämföras med tonåringar, och ja, det stämmer, det var inte heller någon höjdar period i hennes liv. Jag kan inte säga vilken som var värst, de var båda jobbiga perioder, fast på lite olika vis förstås.
    Sonen har haft en period nu sen han fyllde 4 år som inte var sådär jättekul, men nu är den trotsen över, och han är sig själv igen, puh .
    Fast egentligen ska jag inte säga så, för så jobbiga har deras sammanlagt 3 trotsperioder inte varit, fast om man jämför med hur de brukar vara så är det en enorm skillnad. För jobbigt har det egentligen aldrig någonsin varit med dem.

• Lilla Trule

Tonåringar - definitivt!

• annbom

Tonåringar, iallafall tjejer!

• ida ted

har 2 barn. den stora är snart 5 och den lille är 3 år och båda är inne i en trots som inte är av denna värld! den stora är jämt sur och den lille jämt arg, men den lille börjar bli lite gladare. jobbigaste tiden tycker jag nog är 2 års tiden för dom vill så mycket själva men förstår ju givetvis inte farorna med det. men men vad vore livet utan sina troll!!!!!!!

• killotjejmamma

2-3 års åldern och 3-4 års åldern också om jag tänker efter

• smultron78

Min son e inne i en SÅ jobbig period just nu... han blev 4 år i september.. & detta har hållt på i säkert 8 månader. Han har en sån järnvilja så det inte e sant!

Svar på tråden Vilken ålder var jobbigast (hittils)?