Första graviditet och missfall, vanligast?
Jag undrar om det är någon som vet om det är vanligast att få missfall första graviditeten? Minskar risken sen? De flesta verkar ju haft missfallet först graviditeten eller?
Kram
Jag undrar om det är någon som vet om det är vanligast att få missfall första graviditeten? Minskar risken sen? De flesta verkar ju haft missfallet först graviditeten eller?
Kram
Här är en som fick Mf första graviditeten =( tyvärr kan jag inte svara på hur det är med statestiken.
Kram
här är också en som fick missfall första graviditeten
jag tror inte att man kan säga något om när det är vanligast för det finns kvinnor som aldrig fått eller vet om att de fåt missfall, och tyvärr så finns det kvinnor som råkar ut för det alldeles för offta pga olika skäl........
Jag fick det oxå först
Min första graviditet gick bra, men har nu haft ett MF och ett MA på kort tid....
Fick MF i v 6 första gången, blev sedan gravid direkt utan att få mensen tillbaka. Resultatet av den graviditeten - Pontus - ska gå luciatåg på måndag för första gången
Jag fick ma första graviditeten i v19
Fick oxå missfall på första graviditeten.
Jag är väl lite annorlunda här då. Jag har en underbar son på 3 som blev till genom ett mirakel, anser jag iaf. Trots år av p-piller och kondom så lyckades jag bli gravid ändå. Nu har jag varit gravid för andra gången och fick ett tidigt mf. Jag känner mig lite chockad av detta för jag trodde också att det var vanligast att man fick mf först. Men jag är väl en person som trotsar alla regler eller så. Men jag hoppas att jag snart blir gravid igen.
Jag fick inte mf första graviditeten å inte andra heller, men däremot 3:e.. så det är nog olika från person till person..
Nu e jag ju gravid igen och har bf 7:e januari så det är snart klart *ler*
Hej, jag fick missfall den första gången. Det sägs att det är rätt vanligt att få missfall den första gången. Det berättade en som hade jobbat på förlossningen i 30 år.
Jag fick MA för ett tag sedan och det var min första graviditet. Läkaren som konstaterade MA:t sa också att det är vanligare med missfall första graviditeten än annars.
Min första graviditet hade jag bestält tid för abort, men jag började blöda två dagar senare och åkte in på akuten och där hittade dom ingen ting så dom tror att jag fått en tidigt missfall, dom skrapade mig för säkerhetsskull!
min första grav var ofostrig.
hade ett mf första graviditeten...men läkaren sa att det är lika stor chans 2 som 3 eller 4. Så det är inget som kommer första alltid....
Jag fick mitt MF i min 3:dje graviditet. Var då i v.11. Ska prova på att bli med barn igen. Testar nog i ett ½ år sedan är jag för gammal. Fyller 42 i april. men det skulle vara kul att få ett barn tillsammans med min nya man.
Jag fick missfall första och tredje graviditeten.......4.e graviditeten fick jag en ofostrig
Min först graviditet gick utmärkt och ut kom en lite tjej. Men nu när vi skall försöka skaffa ett syskon till henne (ville ha ett med två års mellanrum ungefär) Så fick jag först ett MA i v. 16 sedan ett tidogt MF v.6 och efter det ett MA till i v.8.
Så själv skulle jag inte ta statestiken på allvar om att det är vanligast att få det första gången jag vet många som har fått det senare...
Mf v.7 första graviditeten
Det finns inget som säger att risken för missfall skulle vara störst i den första graviditeten.
Missfallsrisken minskar INTE för andra, tredje och följande graviditeter.
Däremot säger statistiken att om man haft ett missfall förut är risken för ännu ett missfall lite högre. Risken blir sedan högre och högre ju fler missfall man haft (högst risk om man bara haft missfall, ingen förhöjd risk om man haft t ex ett missfall och en normal graviditet).