• Mamali

Trånga näsgångar/Långvarig snuva & nästäppa hos 5-månaders

Vad kan man göra åt ovan? Hon var förkyld för 1,5 månad sen men snoret hänger kvar. Hon har svårt att sova, vaknar 1-2 ggr i timmen. Även mamma börjar bli ganska trött... . Tänker söka läkare för henne men det kan dröja innan jag får tid så jag undrar om någon annan upplevt detta problem med långvarig snuva hos ett spädbarn och vad fick ni isf för hjälp?

• Svar på tråden Trånga näsgångar/Långvarig snuva & nästäppa hos 5-månaders
  • Lillejag

Har tyvärr inte den erfarenheten. Vet inte var du bor men vi har besökt barnakuten ett par gånger när man inte kan få tid hos vanlig läkare och vi har bedömt läget som brådskande.

• Mamali

Brådskande är det ju inte, annat än att jag behöver sova. Ska ringa imorn och höra mig för.

• September mamma

Nezeril har riktiga näsdroppar (inte koksaltlösning)som man kan ge från 1 månads ålder. De tycker jag hjälper bra.

• malla7

Har samma problem fast min son får ont i öronen också, har haft öroninflammation för nån månad sen och läkarna tror att det fortfarande är vätska kvar som inte rinner ut i svalget så bra. Vi kör med saltvatten i näsan, hjälper att hålla svalget öppet + att han sover med huvudet högt (kudde och telefonkatalog under sängbenen. Det funkar för det mesta bra, märks direkt när vi slarvar med dropparna.

• Mamali

OK. Jag kör både Nezeril, koksalt och högt under huvudet. Hon vaknar iaf 1-2 ggr i timmen. Över 1,5 månads tid nu. Har ringt BVC, får se vad de säger när de ringer upp.

Svar på tråden Trånga näsgångar/Långvarig snuva & nästäppa hos 5-månaders