• IdaN

molipect hostmedicin?

Hej!

Jag har fått världens hosta är dunderförkyld och jag undrar om jag kan ta utav min molipect som jag har fått sedan tidgare eller om det är skadligt för bebben i magen!? vill ju kunna sova ordentligt på natten hostar snart ihjäl mig.

Någon som vet?

Kram Ida

• Svar på tråden molipect hostmedicin?
  • April Mamma

Jag läste om mollipect  och det står att det inte finns några kända risker..

Graviditet

Inga skadliga effekter hos fostret har visats. 

Amning

Man vet inte om Mollipect går över i modersmjölk. Tala därför med läkare före regelbunden användning av Mollipect under amning.

• Helena77

Sorry...jag tänkte på amning.Då bör man inte ta mollipect utan att läkares rekommendation.
    Men vid graviditet ska det inte vara nån fara.

• PaulineS

Har bara samma info som April mamma.

Kikade faktiskt på flaskan nu

• IdaN

Känner mig nojig i alla fall för och ta den vill ju inte skada bebben där inne med någon dum medicin.

• andypandy98

Hej!

När jag var superförkyld och hade värsta hostan så skrev min läkare ut Mollipect till mig. Han dubbelkollade i FASS och sa att det var garanterat ofarligt. Man klassar tydligen medicinerna i olika grupper, och tillhör de grupp A så är det ok att ta om man är gravid. Mollipect tillhör grupp A.
    Du kan gå in på fass.se och kolla om du vill...

Lycka till!

• April Mamma
    IdaN skrev 2007-01-15 19:35:51 följande:
    Känner mig nojig i alla fall för och ta den vill ju inte skada bebben där inne med någon dum medicin.
    Det är ingen fara...ta en hutt nu så att du blir att må bättre.

Krya på dig!
  • IdaN

tack tjejer nu kan jag sova gott i natt hostan har lugnat ner sig lite gran nu men jag får nog ta en gång till sen i kväll innan jag lägger mig för att sova,det brukar bli som värst då..

Kram

Svar på tråden molipect hostmedicin?