recept med kyckling i....ge mej massa tips om ni har:-)
tycker om kykling så...
ge gärna recept här
tycker om kykling så...
ge gärna recept här
Jag brukar göra en typ gryta av kycklingfilé (som man steker först) och creme fraische, chilisås, sweet chilisås och krydda lite efter smak. Ibland häller jag i krossad tomat också. Och diverse grönsaker som man har hemma. Jätteenkelt och gott :) Serveras med ris...
Brukar köra på...
Kyckling i Tortillas
Stek kycklingen, lägg i färska champinjoner, paprika, broccoli och tillsätt sen creamfraiche chili/paprika. eller tillsätt cream fraiche naturell med pressade vitlöksklyftor.
När allt blandats samman så lägg dem i tortillas- rulla ihop och strö lite riven ost på- lägg på en plåt och in i ugnen 10 min på 200 grader.
Klart och kanon gott
Skär kycklingfileérna i bitar och stek dem (och bacon), hacka soltorkade tomater, lägg dessa i grytan när kyckligen är genomstekt. Häll på matlagningsgrädde och (hela) körsbärstomater. Låt puttra en stund så tomaterna blir varma. Servera med pasta. Jättegott!
Vi brukar köra en kyckling gryta:
Kycklingfile
choritzo
paprika
färska champinjoner
Bonjour; franska örter (inte osten utan cream fraiche varianten)
matlagningsgrädde
Stek ihop de 4 första ingredienserna, blanda i bonjouren och matlagningsgrädden. Puttra tills allt är genomstekt.
Serveras med ris och en god sallad. Mmmm
Hittade detta när jag googlade på annat:
www.recepten.se/info/kyckling.html
www.camillak.com/kycklingratter.htm
tack så jätte mycket alla
Jag har laddat upp en receptsamling jag fått av en vän och det är bara att ladda ner den här:
www.megaupload.com/
Längst upp till höger ska du skriva in den bokstavs/sifferkombinationen som visas i rutan och sedan följa stegen för nerladdning efter det.
Och här kommer ytterligare två recept.
Jagad skogskyckling
2 pers
Kycklingfilé
smör
1 grönt äpple
1/2 purjo
6 champinjoner
Sås
2 dl cremefraiche
2 msk konc svartvinbärssaft/gelé
1/2 tärning hönsbuljong
4 krossade enbär
en nypa timjan
1/2 msk soja
(Jag brukar dock ta dubbla såsmängden)
Strimla purjon, halvera svampen och fräs i smör. Ta upp och bryn kycklingfilén i småbitar. Skär äpplet i skivor och låt steka med. Blanda ingridienserna till såsen, värm upp och lägg i kycklingen. Låt småkoka under lock ca 10 min. Tillsätt purjon, äpplet och svampen och låt alltihopa bli varmt.
Servera med ris, kokt potatis eller klyftpotatis.
Kyckling i lergryta
4 st kycklingklubbor
(eller 1 hel kyckling,
styckad i 4-6 delar)
8-10 mellanstora potatisar
4-5 morötter
1 bit rotselleri
1 purjolök
salt och vitpeppar
4-5 dl höns- eller köttbuljong
Lägg lergrytan i vatten i ca 30 minuter. Skala potatis, morötter och selleri. Strimla purjolöken. Dela varje potatis i 4 delar, strimla sellerin och skär morötterna i tjocka slantar. Börja med att lägga potatisen i botten på lergrytan, salta (ett par nypor) och peppra. Fortsätt med morötter, selleri och purjolök och lägg sedan kycklingklubborna ovanpå. Häll på buljongen. Salta en aning (tänk på att buljongen är salt) och peppra. Ställ grytan på en långpanna på nedersta falsen i en kall ugn. Sätt ugnen på 200º och låt grytan stå inne i 2,15-2,30 tim. För extra knaprighet kan man steka utan lock de sista 15 minuterna. (brukar jag inte göra - det blir fint ändå)
filmälskaren: Vi testade ditt recept+ fetaost, jättegott. Även dottern tyckte om det!
Nåt vi tycker är gott med Kyckling. Ta kyckling antingen grillad och plocla eller file och stek den i bitar. Häll på matlagningsgrädde och smula i fetaost och timjan. låt puttra ihop. Servera med pasta. Går även att göra i ugen då man steker fileerna hela ett tag först och sen smular över fetan och timjan och häller på grädde. Bansspaghetti tycker ja passar bäst till. MUMS
Kvällsgott med pulla:
1 grillad kyckling(strimla)
4 tomater(tärna)
1st tacokrydd påse
1 st burk tacosås(mild, mellan,stark spelar ingen roll)
Gräddfil eller creme fraigé
1 påse tacochips(Nacho cheees är jätte god till)
Riven ost
Blanda kycklingen, tomaterna, kryddan och tacosåsen. Bred ut i långpanna eler ugnsform. Strö den rivna osten över och sätt in i ugnen, 225 grader tills osten börjar bubbla.
Klicka ut gräddfilen på pullan.
Lasta pulla på chipsen och njut av en gooood middag!!!
Trocadero är ett dryckes tips till.!
Smaklig måltid!
Hälsningar Emma
Va många goda recept!!
Jag brukar ta kycklingfileer, och göra ett snitt i den, fylla med ädelost och linda bacon runt. Stoppa in i ugnen ca 20 min. Sen är de klart!! Jätteenkelt. Sen kan man ha ädelostsås till, samt potatis, eller ris.
så mycket gott..tack så jätte mycket verkligen
vad mycket goda recept:D fler med kanske lite smala recept?
jag har inget recept MEN
stek kycklingfile i bitar
lök
paprika
majs
ananas
turkiskyoghurt
salt
peppar
vitlök
curry
liiiiiiite kardemumma
basilika
Kyckling stroganoff
4 port.
Ingredienser:
500 g kycklingfilè
2 tsk margarin
15 cm purjolök
1 stor gul lök
1 burk lätt creme fraiche
3 msk tomatpurè
1 dl vatten
1 hönsbuljongtärning
salt, peppar
1 msk hackad persilja
Skär kycklingen i strimlor och bryn i margarinet på medelstark värme tills köttet är genomstekt.
Hacka purjo och lök, lägg detta i pannan och stek med några minuter på slutet.
Blanda tomatpurèn med creme fraichen och rör ner detta samt vattnet.
Smula buljongtärning över och krydda med salt och peppar.
Låt grytan koka upp under omrörning och tillsätt sist persiljan.
Servera med ris.
stek kycklingfilé, när du stekt så många som du nu vill äta, ta skinka, smeta senap på och linda runt kycklingfilén. Lägg det i en form.
Blanda matlagningsgrädde, 3 dl och lite tomatpuré, salt och peppar, häll över kycklingfiléerna. Strö över riven ost och ställ in i ugn, 200 grader till osten smälter och får lite färg.
Koka färsk pasta...
ÄT
hur gott som helst.