• Lillsyrran

Paketlek efterlyses!!!

Hej!
    Jag undrar om nån har dikten eller rimmet eller vad man nu säger till den där paketleken som man brukar ha på bröllop eller jämna födelsedagsfester. Ett paket skickas runt och någon läser vad som ska göras eller sägas. Brukar vara uppskattat!!! Tillslut ska paketet hamna hos den som fyller år eller de som gifter sig!!!

Har nån texten????

• Svar på tråden Paketlek efterlyses!!!
  • Sammet

Är det dehär paketleken du menar?
    Man börjar med ett stort paket där det står ex att den som är äldst på festen ska få detta paketet.
    Han eller hon öppnar och där ligger ett nytt paket där det står något om någon annan som ska öppna nästa paket, osv.
    På sista paketet får det ju då stå något som BARA kan vara burdparet.

En annan variant är att skriva frågor på varje paket och den som svarar rätt får öppna nästa. Den sista frågan får ju då vara något som bara brudparet kan svara på.

Jag har varit med om denna lek några gånger men det har inte varit något särskilt rim, utan vad som passar på just den festen.

Lycka till!

• Lillsyrran

Tack...ja ungefär så menar jag, men det finns en variant där det bara är ett paket som inte öppnas och att en eller två personer läser en dikt på rim med många verser som syftar på att ge paketet vidare.

Nån som vet???

• mamma2004

Jag var på bröllop i höstas och då hade de den som du menar tror jag... Ska se om jag kan få fram den... Men tror inte det... Ska försöka.

• Sammet

Ahaaa, det låter ju fint!
    Dela gärna med dig den hit om du hittar den!
    Lycka till!

• Lillsyrran

Nån som vet??? Puff, puff....

• fruh

Har du fått tag i leken?
    Kan nog fixa den annars. Dem gjorde den när jag gifta mig.

• mamma2004
    Det var Fruhs bröllop jag var på...
  • Ibea

Skulle någon kunna skicka verserna till mig? Det gäller alltså paketleken och till en 60-årsfest. Hälsn Inga Aleborg, Torslanda

Svar på tråden Paketlek efterlyses!!!