• Anonym (finnar)

Massa finnar på ryggen

Jag är så jätte ledsen , har massa finnar på ryggen fast jag är 31 år gammal, lite finnar på ansiktet med , har varit hos många hudläkare ,testat olika mediciner mot acne , men det hjälpte inte, det enda som sägs att det hjälper är Roccutan , men den kan jag inte ta för att jag planerar o bli med barn

Hjäääääääääääääääääääääääääälp va ska jag göra åt min jä*la finnar på ryggen??!!

• Svar på tråden Massa finnar på ryggen
  • loveli88

Usch ja. visseligen är jag bara 18. Men jag hade en massa när jag var ca: 15 min pojkvän klämde då alla. De försvann då!
    Men nu har de börat komma tillbaka igen! Men det tog i alla fall 3 år

• Anonym (finnar)

min man klämer de men det blir bara värre och värre ...jag e så ledsen

använder nu skinoren , det hjälpte i början men inte nu längre

• Southern Belle

Om inte hudläkaren har kunnat hjälpa dej är det kanske nåt hormonellt? Håller tummarna att de försvinner som en bieffekt av graviditeten!

• Anonym (finnar)

Southern Belle : va menar du med hormonellt?

• Anonym

Jag har en hormon rubbning i kroppen och jag har fått en del finnar både i ansiktet och på ryggen. Nu ska jag få äta en medicin mot det. Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter..

• Southern Belle

Att du kanske har nån liten hormonell rubbning som gör att du får en massa finnar? Har du provat vitamin B6? Det hjälper till att stabilisera vissa hormonhalter och hjälper bl a mot PMS och acne.

• Anonym (finnar)

nej nej jag röker inte, men B6 ska prövas ,få se att köpa det imoron

• Anonym (finnar)

alltså det är så hemskt på ryggen , jätte rött och massa finnar , ibland kan jag inte sova på ryggen pga de , de gör jääte ont ibland , näääääääää så trkigt

• Anonym

Ett liten hemma tips som hjälpte mig. Använder jag shampoo OCH balsam när jag tvättar håret, avslutar jag ALLTID med en KALL dusch. Det sluter porerna! TESTA!

• Southern Belle

Fy, låter inte kul... Ja, prova B6 och se om det hjälper! Annars får du ringa en gyn och be dem kolla upp dina hormonvärden!

Lycka till! Och lycka till med bebisverkstan också!

Svar på tråden Massa finnar på ryggen