• Önskan

Vilken mödravård: Mamamia eller Gärdet?

Hej, nu är jag lite villrådig.
    Har en tid hos Eva Silbersky på Mama Mia, Karlavägen. Har inte träffat henne förut.
    Men jag är lite misstänksam emot Mamamia sen de strulat med tider för mig i våras + att jag inte tyckte den bm vi hade då var bra. Sen tyckte jag inte om en läkare där heller. Det kan ju ha att göra med att jag gick dit två gånger igen pga missfallet, men ändå.

Idag sa min gynekolog att Gärdets privata klnik ska vara bra.
    Jag är illamående, trött och velig! Hjälp, nån som har nån synpunkt på hur jag ska göra? Synpunkter på de olika mottagningarna och kanske på min bm?

Hej hopp!

/Önskan

• Svar på tråden Vilken mödravård: Mamamia eller Gärdet?
  • den söta häxan

jag har själv gått hos mama mia på karlavägen och tycker att de bemötandet jag har fått har vart väldigt bra , men det är ju en smak sak hur man vill ha det min läkare på mamamia var Hanne otroligt bra läkare
    lycka till
    kram

• Sandra H

Hej!
    Varför inte propva Gärdets om du fått det rekommenderat? Prova kan man ju alltid, och byta kan man göra med om man inte gillar den man fått!

Lycka till nu! Kram, Sandra

• Önskan

Hej, tack för era svar! Jag ville ringa dem men de har telefontid bara från 8-12, typiskt. Ska ringa på måndag och får jag ingen tid nästa vecka går jag till Mama Mia ändå på fredag, tror jag.

Någon annan som har synpunkter om dessa två mv?

• Petra Pontus mamma

Var bor du i sthlm? Jag bor på Kungsholmen och är GRYMT nöjd med den vanliga landstings MVC här. Serafen MVC är hur bra som helst, med många erfarna och duktiga BM. Min BM har tex arbetat tio år på förlossningen och tio år på MVC, och fött tre egna barn. Hon kan svara på allt! När hon haft semester har kollegorna varit precis lika bra.

Tillhör du detta MVC tror jag nästan att du får bäst vård och service av dem.

• Önskan

Jag bor vid Roslagstull så det borde ju finnas nåt närmare då, kanske?

• Sandra H

Hej!
    Du vill gå nära dig förstår jag. Annars kan jag rekommendera Munkbrons mödravård som ligger i Gamla stan. Jag har gått där tidigre på gyn och är supernöjd. Jag ska även börja gå där på mödravård, första besöket på måndag... känns hur spännande som helst!

• Önskan

Aha, Sandra H, såg att både Munkbron och Gärdet är anknutna till BB Stockholm. Det såg bra ut där så det var intressant. Kanske ska prova Gärdet då eftersom du säger att Munkbron är bra. Ja, jag vill gärna gå nära, det är skönt tycker jag.

www.bbstockholm.nu/

• ljus

Hej! Kanske jag kan råda dig lite med mina "expert-åsikter" Jag valde också mellan Mammamia och Gärdet och valde tillslut Gärdet. Detta pga av att min syster och de flesta av hennes vänner precis stått inför samma dilemma och sedan kunnat konstatera att Gärdet var bäst. Många av hennes kompisar hade fått urdåligt bemötande på Mammamia. En person jag mötte nu på gärdet hade precis bytt därifrån till gärdet istället. Jag var dock o gjorde ett privat VUL i v.9 på Mammamia bara för att jag ville och de kunde ta emot mig. Det var Eva Silbersky som utförde det och henne tyckte jag faktiskt om. Hon såg snäll ut och var mkt trevlig under hela besöket. Så får du just henne och verkligen vill gå på mammamia så kan det ju vara värt det. Annars skulle jag nog byta..

• Önskan

Aha, ljus, tack! Har du någon du rekommenderar på Gärdet?

• pewe

Jag ska på inskrivning till Mama Mia i januari. Jag ska då träffa Katarina Månsson. Någon som känner till henne? Jag velar också mellan Gärdet och Mamma Mia...

Svar på tråden Vilken mödravård: Mamamia eller Gärdet?