• Växjömamma1976

Inskolningsdags - vilka frågor ställer man??

Dags för inskolning 22/1...

Vilka frågor ställer man??

Är kallad till föräldraträff 18/1 och klurar på frågor man kan ställa!!

(Vad är bra/dåligt med ett helt nytt dagis) där vi fått plats?

Vad är bra att fråga om??

*tacksam för era svar & tips*

Samuel, mammas underbara pojke - 060310
  • Svar på tråden Inskolningsdags - vilka frågor ställer man??
  • mammatillpojkar

fråga lite om deras rutiner, när barnen äter, sover och liknande.. hur dan mat dom får
    hur ofta är dom ute och leker

• Ylwis

skolar in just nu... men de berättar ju mkt sen så kommer ju frågorna där

• Växjömamma1976

ja precis det var bra frågor det där med aktiviteter och mat och sov och allt du skrev, tusen tack!

ja det dyker väl upp frågor när man är på plats hoppas jag..

ska man tänka på nåt särskilt då tycker ni??

• blonde redhead

Hur personalen är. Hur länge de jobbat, vilka utbildningar osv tycker jag är viktigt.

• mammatillpojkar

jag tycker faktiskt inte utbildningen är så viktigt, för mej är det viktigaste hur personale är mot barnen.. känner du nån som har sitt barn där? då kan man ju alltid fråga dom hur det har fungerat

• Växjömamma1976

ja hur personalen är, personlig lämplighet är viktigast tycker jag med!

Nicos mamma
    Nej det är ett helt nytt dagis, inte helt färdigt ännu, allt är nytt, lokalen är ny, personalen, ja allt! Ligger i ett bra område dock! Det är därför vi är skeptiska när det är helt nytt dagis!

• mammatillpojkar

då får du gå på första intrycket.. hoppas iallafall att det går bra för er och att ni trivs med personalen för det är super viktigt, både att ni och erat barn gör det!

• Växjömamma1976

ja det är superviktigt att man trivs! Annars får det vara!

Har ni haft era små på dagis eller valde ni dagmamma?? Hur var det? Positivt eller negativt?

• mammatillpojkar

nicolas går på ett dagis, 1-3 avdelning. vi valde det för att några av hans kusiner har gått där, plus att jag har en kompis som varit vikarie där.. vi klickade direkt. har bara positivt att säga om min sons personal.. dom är super goa och lyssnar verkligen på barnen och föräldrarna.

hade jag inte trivts med personalen så hade jag sökt nytt dagis

• Växjömamma1976

Nicos mamma
    vad skoj att det funkar så bra med personal och allt! Vad funkar allra bäst tycker du? *bara nyfiken*

alltid kul höra och få tips!

• Malle B

Vår kille går också på ett helt nyöppnat dagis i nya lokaler med ny personal och det är super. Tror att personalen engagerar sig mycket då de har nya fina lokaler och "nya" barn.

• Växjömamma1976

ja, precis så kanske det är för att få ett så bra intryck och rykte som möjligt! Det har jag inte tänkt på faktiskt! Gammaldags man är!

Hurdan är personalen mot er då?? Och hur mycket kan ni som föräldrar påverka saker och ting??

Svar på tråden Inskolningsdags - vilka frågor ställer man??