Har precis skrivit ett mess i din gb! Och nu förstår jag varför du undrade i min vart och hur stort vi bor!
Så här kommer det igen att vi bor mitt i Vasastan i en sekelskifteslägenhet på 134 kvm. Vi köpte den 2003 för 4 300 000:- och fick den värderad för ett halvår sedan och den är nu värd runt 6 000 000:-. Hyran här är 5 800:-/månaden. Bra köp tycker vi! 
Tycker inte att hyran på din lägenhet är sådär jättehög för så många kvadrat då det är "nyproducerat". Men fattar inte riktigt för egentligen hyrorna på nyproducerade lägenheter "that size" i Stockholm mycket högre... Antar att det är så att huset är gammalt men lägenheterna nyrenoverade, är det inte så?
Östermalm/Gärdet ligger ju även snäppet högre än Vasastan men nu vet jag ju inte riktigt vart er lägenhet ligger, om det inte är det huset jag gissar förståss?! Hela huset nyrenoverat och samtliga lägenheter stora som små, är helt nyrenoverade i snygg funkisstil? Fanns endast en trea kvar för några dagar sedan och kanske kan det vara den?
Ifall det är detta så är det jättefint gjort och området är ju superbt! 
Tycker att ni har gjort ett bra köp så oroa dig inte, 2 450 000:- låter faktiskt inte alls så mycket för 84 kvm tycker jag!
Lycka till/
Bella