• biomedbonus

dax för antirynkkräm? snyft!

När ska man börja använda dem för ett bra syfte under eller över 30?
    och vilka  krämer  SKA vara grymt bra? eller kan man köra med billiga från typ yves rocher?
    Men det viktiga är ju hur bra de är!

• Svar på tråden dax för antirynkkräm? snyft!
  • biomedbonus

bara jag som oroar mig för framtiden

• Josephine

Jag började nog försent, är 35år och har fått 3 streck i pannans som inte hjälps med rynkkräm ifrån apoteket iallfall. Suck....

• Inana

Helst när man är runt 20 enligt min skönhets/hälso-bok. Själv började jag när jag va 15... med fuktighetskräm dårå.

• biomedbonus

Jag använder fuktighetskräm. Och jag har rynkkräm när jag var runt 25 år. Men så läste jag här på forumet att det var FARLIGT för huden innan man var i en viss ålder.(tror det var 40)
     Så jag vågade inte använda det mer. Och så var det billiga märken , då fick jag för mig att det var mer skadligt än bra. men jag har börjat å inse att det kan trots alt inte vara så bra att BÖRJA när man är 40+

• vicki

hehe...det är INTE farligt att börja med anti-aging produkter innan 40

• Polgara

Men tjejer är det verkligen något att vara så rädd för?Rynkor är något som är naturligt och ska finnas då det är ett tecken på att du åldras och haft ett fint liv!HUR snyggt är det att alla ska vara släta som om man vore 13 år hela livet!?

Nä våga vägra och låt livet ha sin gång,dessutom är det vackert med rynkor för dom gör dig till just dig!

Det som slår mig ochså är att jag med flera färgar sitt håt för att dölja ålderstecken dvs vitt/grått hår...varför??De vita håstråna jag har fått är ju vackert!Vad är det vi håller på med?Varför är vi så otroligt rädda för att åldras?

Alla kan inte se ut som barbiedockor livet ut...det är sjukt och onormalt.

Ps Ni är så fina som ni är!

• biomedbonus

Polgara, jag kommer nog aldrig att se ut som en barbi Men jag vill helt enkelt  ha lagom mycket rynkor inte ett överflöd. krämen tar ju inte bort det...

• Pokergirl

biomedbonus: Det finns ju en hel del bra märken, många fungerar som lip-pout det vill säga gör så att området sväller lite och rynkorna försvinner.

Själv har jag också upptäckt små linjer kring ögonen och har blivit allt noggrannare med att använda ögonkräm. Ett steg i rätt riktning kanske?! 

• Polgara

biomedbonus:Men det finns juingen kräm ihela världen som en kan matta ur de du har,det är bara skitsnack och bara ett sett att "skinna" er på pengar.Det enda jag anväder är fuktkräm nu då värdet är som det är...annars torkar jag bort.Men aldrig att jag spenderar tuesntals kronor på något som inte fungerar,

Men alla är vi olika som tur är! Hopas du hittar vad du söker då....men du är iaf fin som du är!

• Indianica

Jag tror rynkkrämer bara är bluff och båg, a-vitamin på recept kan dock funka tror jag, det är dock kraftfulla grejer som man nog bara får när man ÄR rynkig. Jag tror på fukt bara. Och lite peeling ibland och så. Att åldras med värdighet, lägga pengarna på att resa&ha skoj istället

• Prisssan

Jag älskar att prova olika produkter med anti rynk grejor i Det är väl nu när jag fyller 26 nästa gång o för första gången är jag närmre 30 än 20!

• Earth Angel

Man ska vara lite försiktig med anti-rynk produkter eftersom dom oftast innehåller väldigt många aktiva ämnen som i värsta fall kan göra mer skada än nytta på en relativt ung hud; t ex kan man få rodnader, blemmor (utslag) osv.

Det är lite olika från person till person och beroende på produkt när man bör använda anti-age produkter men har själv lärt mig att det oftast inte bör användas innan 30-års åldern iaf (är utbildad och har jobbat som hud - och spaterapeut).

En lite parentes också gällande huruvida anti-rynk produkter funkar lr ej....; oftast innehåller anti-age produkter
    ämnen som får huden att svälla lite, dvs på det sättet "fylls rynkorna ut"..så att det funkar med vissa produkter är egentligen inte så ologiskt. Dessutom finns det ämnen som kan förbättra blodcirkulation (t ex K-vitamin), stärka kollagen (spänsten) osv, men naturligtvis till en viss gräns. Har t ex ordentliga rynkor uppstått lr att huden "hänger", så finns det ingen kräm i världen som hjälper mot detta. Då är det bättre att vända sig till en plastikkirurg...
    Jag tycker det är smartare att tänka förebyggande istället; dvs rök inte, sola inte osv osv. Så huden håller sig så fin som det bara går utifrån sig själv. + använd regelrätta fuktkrämer eftersom man kan få "fina linjer" enbart pga att man e torr i huden, ngt som folk ofta inte tänker på.

Svar på tråden dax för antirynkkräm? snyft!