Himlen är oskyldigt blå -kan man ha den låten på dop??
Tycker den är så fin , men är texten för sorglig ??
Nån som har haft med den ?
Tycker den är så fin , men är texten för sorglig ??
Nån som har haft med den ?
Hm, jag skulle nog inte ha den. Texten är ju;
"Himlen är oskyldigt blå, som ögon när barnen är små. Att regndroppar faller, som tårarna gör. Det rår inte stjärnorna för. Älskling jag vet hur det känns, när BROAR TILL TRYGGHETEN BRÄNNS. Fast tiden har jagat oss in i en vrå, är himlen så oskyldigt blå."
Nej, håller med rauseus. Låten är jättefin, men texten stämmer inte in det minsta.
Jag förknippar den sången med självmord (pga Ted Gärdestad) och tsunamikatastrofen (fick en symbolisk roll där)... Kanske inte det man vill att folk tänker på på ens barns dop... Men sången är fantastiskt vacker, det håller jag med om ( även om jag blir ledsen när jag hör den)
Nej, inte på ett dop, det är alldeles för sorgsen text.
LINELUFTBALLONG... jag har oxå funderat på den låten! Tycker att den e så otroligt fin! Men jag har oxå funderat över om de verkligen passar...
näee jag har varit på begravning när sen låten spelades. men den är väldigt fin!
Texten är extremt sorglig så jag tycker inte riktigt den är lämplig för dop - som jag tycker ska vara ett glatt tillfälle. Låten handlar ju mer om nån som är bortom all räddning och typ vandrar i dödsskuggans dal eller nåt. Däremot är det ju en asbra låt.
vem har gjort den låten, skulle så gärna vilja veta Mvh Bella
ted gärdestad