• Åke Vilse

Går man ned i vikt av att frysa eller lägger kroppen på sig?

Om man hela tiden går omkring och är kall så har jag lärt mig att man gör av med mera energi för det går åt mer energi för att hålla kroppen varm, men ställer då inte kroppen in sig på att lagra energi för att inte frysa så mycket?
    Lägger den på sig ett extra späcklager för att hålla värmen eller hur fungerar det

• Svar på tråden Går man ned i vikt av att frysa eller lägger kroppen på sig?
  • Felicia6

En kompis o jag diskuterade det där häromdagen.. lr vi diskuterade viktnedgång
    Hon har personlig tränare och brukar prata med en läkare för hon har pco o så..

Och hon sa att på vintern då det är kallare så går kroppen på sparlåga och då är det svårare att gå ner i vikt..

Men själv har jag ingen aning har som inte läst nåt om det

• Gärdvall

Rimligtvis borde ju kroppen göra av med mera energi för att hålla sig varm, desto kallare det är. Men jag vet inte...

• Fraise

Men eftersom det går åt mer energi att hålla sig varm när det är kallt så bör man inte gå upp i vikt av kyla. Snarare är det väl så att "stillasittandet" gör att man lägger på sig...

• Fru Höstlöv

Späcklager lägger den väl inte på sig men däremot extra behåring.
    Bra för killarna men mindre bra för oss tjejer.

Fru Höstlöv, fd Höstlövet.
  • Åke Vilse

Fru Höstlöv:

Så för att spara pengar så rakar man inte benen vintertid.
    Rakar man dem måste man köpa långkalsonger och då blir det mera tvätt

• Fru Höstlöv

Ja, det är sant!

Då ska jag från och med nu svälta mig själv och sluta raka benen, så kan man ha sommarbyxorna och kanske till och med klänning/kjol? Benbehåringen kommer väl se ut som tajts? Förvånad

Fru Höstlöv, fd Höstlövet.
Svar på tråden Går man ned i vikt av att frysa eller lägger kroppen på sig?