• strumpan73

Fler som blivit dåligt bemötta på KK i västerås?

Jag ringde för en vecka sen till kvinnokliniken då jag höll på att btyta ihop efter att jag fått bruna flytningar igen. Mitt förra MA började så, som jag fick i sommras.

Hon var väldigt kort i tonen och sa att det låter inte som ett missfall. Då jag inte gav mig gick hon på och sa att det är synd att du ser så negativt på din graviditet..Du får höra av dig under dagen om det blir värre. Jag sa att jag varken kan äta eller sova och då fick jag en tid till dagen efter. Inget lugnande ord eller stöd överhuvetaget. Det visade sig att det var ett MF...

Igår ringde jag igen för att läkaren sagt till mig att ringa. Samma dåliga bemötande: men vad sa läkaren, skulle du på återbesök, jag kan inget göra? o.s.v
    För dom är det väl bara rutinärenden med ett missfall men för kvinnan är det en katastrof. Jag tycker att allt blev värre av deras bemötande. Är det fler som råkat ut för samma sak?

• Svar på tråden Fler som blivit dåligt bemötta på KK i västerås?
  • Sunflower

Beklagar ditt missfall, har själv haft två stycken (ett MF och ett MA där jag blev skrapad).

Tyvärr är det så att sjukvården inte har möjlighet (varken ekonomiskt eller tidsmässigt) att ge stöd till alla som fått missfall. Oerhört tråkigt, men det är ju inte läkarnas eller sjuksköterskornas fel, utan politikernas som hela tiden stramar åt ekonomin och tvingar till besparingsåtgårder.

Kram!

• strumpan73

Jo det förstår jag men de får tänka på hur de låter. Det tar inte längre tid att vara lite omtänksam. Det är kvinnor i kris som ringer.

• Dahlia

Beklagar ditt missfall och att du fick så dåligt bemötande på kk i västerås...

Tror att du nog fick prata med något praktexemplar för jag går på deras fert. mottagning och där är de supergulliga...

Svar på tråden Fler som blivit dåligt bemötta på KK i västerås?