• SandvikenMamma

Ta bort skrivskyddet?

Jag ska rensa min MP3-spelare, men det går inte. När jag ska ta bort filerna kommer det upp en sån där varningsruta där det står:

Det går inte att ta bort Hej - Agust. Disketten är skrivskyddad.
    Ta bort skrivskyddet eller använd en annan diskett.

Vad är fel? Hur gör jag?

• Svar på tråden Ta bort skrivskyddet?
  • Helen72a

det fins en liten "knapp" på disketter som man kan flytta i två lägen.

• SandvikenMamma

Hm, men jag har ju ingen diskett i?

• SandvikenMamma

nej, en sån där billig, vanlig, MP3

• Quiz

Är det bara denna filen, eller har du problem med alla?

• SandvikenMamma

Alla filer. Men när jag testade med den andra MP3-spelaren gick det att rensa den.. Men inte med den första. Konstigt!

• Quiz

mycket.. prova högerklicka på filen och välj "Properties" (heter det i Eng. version av windows) heter nog Alternativ i den svenska.. det är den längt ner. Kolla om det är markerat i "Skrivskydd" rutan. Om det är det, klicka av den och sen OK. Då bör det funka.

• Laire

Testa om du har "knapplåset" på mp3:n aktiverat (alltså att man kan trycka på knapparna med det händer ingenting), det hade jag och då blev alla filer skrivskyddade.

Therese & Mikael 15/7-2004 ♥ 31/3-2007
  • Rebekah84

Precis, de flesta har en knapp som heter "hold"
    skjut den åt sidan så ska det fungera!

• SandvikenMamma

Laire och Rebekah84: Okej, då ska jag testa och se om det var knapplåset som var fel.

• SandvikenMamma

Det stämde att jag hade tryckt in "hold"-knappen, men det hjälper inte att jag har tagit bort den... Mysko. Jag har också testat det som Quiz föreslog!

• SandvikenMamma

Nu gick det! Jag startade om apparaten och då gick det bra. tack för hjälpen!

Svar på tråden Ta bort skrivskyddet?