• Skytten

Ytligt blodkärl vid näsroten?

Vår son, 2,5 år, har ett väldigt synligt ytligt blodkärl vid näsroten intill ögat. Det har ju alltid funnits där så jag har inte tänkt på det så mycket. Men på sistone har hans öga runnit så mycket och nu börjar jag undra om det finns en koppling.
    Någon som varit med om något liknande eller har någon idé om vad det rinnande ögat kan bero på?
    Han har haft ögoninflammationer i höst och de gick över, det är inget kladd eller så utan ögat bara rinner.

• Svar på tråden Ytligt blodkärl vid näsroten?
  • Sanber

hmm....nu vet jag ointe hur det är med så pass gammla barn men de sa till oss då casper var yngre då det rann ur hans öga att dte kunde vara tårkanalen som inte riktigt hade "växt ihop" på nåt vis...eller att det var trångt!

Men jag tycker ni kan ringa bvc och be att få komma till en läkare!

Mamma Till Underbara Casper alias Cappe Cappelito!
  • Skytten

Jag sitter just i telefon och inväntar läkare. Vill nog få det kollat.

• Emsingen

Två av mina tre barn har också ett blått väldigt synligt blodkärl vid näsroten. Deras ögon har inte runnit något särskillt. Ibland har något naturligtvis runnit lite... Jag brukar tänka att de nog rivit sig/blivit rivna lite i ögat. Eller att någon frans stör lite.
    Men vem vet, du kanske är något på spåret.

• fiafiafia

Min dotter har också ett ganska ytligt blodkärl vid näsroten, och det har aldrig varit några större problem med hennes ögon. Fick du nåt svar av läkaren? /Fia

Mamma till Ida 11 månader
Svar på tråden Ytligt blodkärl vid näsroten?