• For ever

Nån som är tågvärd här eller känner nån som är det ?

Hur är det att jobba som det ? Är det jobbiga tider ? Hur mycket brukar lönen ligga på en heltidtjänst ?

• Svar på tråden Nån som är tågvärd här eller känner nån som är det ?
  • Ninizen

Ja det är rätt jobbiga tider. vet att min kompis jobbar mkt tidiga mornar typ börjar vid 5 tiden. Men lönen är kanon. Hon har alltid pengar

Mer än så vet jag inte. men hon trivs iallafall jättebra. Kul jobb helt enkelt!

• For ever

Låter ju bra min pojkvän har sökt en tjänst på sj som tågvärd och ville höra mig lite för. Jag funderar på att söka dit oxå fast i hans stad så kanske han inte behöver flytta hit.

Fler ?

• Cerdrica

Jag känner en men hon jobbar i Norge. Hyfsat bra betalt där med tanke på att man inte behöver utbildning.
    Mycket märkliga tider, hon tycker det är svårt att umgås med kompisar som jobbar kontorstider och dessutom måste man bo så man kan ta sig till centralen alla möjliga tider på dygnet.

• Göteborg

Mitt ex jobbar som tågvärd på SJ, så jag var ju tvungen att ringa honom och fråga

Han säger att tiderna beror på om man är timanställd eller fastanställd. Är man timanställd så ringer de och frågar om man vill ta den och den turen, så då kan man ju välja lite själv om man vill ta övernattningsturer osv. Dock tjänar man tydligen bra på övernattningar.

Fastanställda har också övernattningar, men då kan man inte välja huruvida man "vill ha" dem.

Man tjänar tydligen bra också, senaste lönen fick han ut 16000.

• Coockie

Så vart vänder man sig om man skulle vilja jobba som tåg värd?? tänkte på det att jag bor utanför gävle så detmåste ju finnas nån häråt att ringa eller maila kanske...upplands tåget sj inlandsbanan..spelar egentligen inte så mycket roll om man kan "starta " härifrån eller......

sanne

• For ever

Coockie gå in på sj hemsida där har dom alla lediga jobb i sverige

• Coockie

Tack för tipset..har anmält mig nu..så nu sitter jag här o väntar på att Sj hör av sig

sanne

• Gisney

Jag har också sökt jobb som tågvärd. Vill verkligen ha det jobbet! Vart har du sökt Coockie?

Svar på tråden Nån som är tågvärd här eller känner nån som är det ?