• mysmika

Jag mår illa!

Hej allihopa....
    Jag är i v 6+3 och kan den senaste veckan konstatera att.....

*ingen mat är god....blä, jag mår bara illa!
    *fryser hela tiden (+24 i huset)
    *typ lätt mensvärk i nedermagen nästan hela tiden.
    *sanslöst trött! JÄMT!

Känner någon igen sig? Samt när slutar illamåendet? Jag hatar att må illa!

Kramar till er alla!

• Svar på tråden Jag mår illa!
  • Ottosson

Jag hade alla symtom som du de första veckorna. Jag är nu i vecka 13 och mår inte speciellt illa längre, det kommer i bland. Men i början mådde jag illa dygnet runt. Tror detta vände för mig i vecka 10. Men trött är jag fortfarande ska gudarna veta :)

• elma

Känns tråkigt att behöva säga det men vissa mår mer illa än andra. Jag har mått illa praktiskt taget hela graviditeten. Började kräkas ordentligt i v.7-8 och höll på att kräkas daglien, flera ggr tills v. 26. Sen tog det uppehåll i 2-3 veckor och nu kräks jag flera ggr dagligen igen, är i v.33 imorgon.
    Blir det allt för outhärdligt ring din barnmorska så fär du en läkartid som skriver ut medicin samt ev. sjukskriver dig.
    Själv lät jag det gå så långt att jag fick läggas in med dropp för att kroppen skulle få en chans att vila. Ville inte vara till besvär, men snälla känn inte så, det är bara dumt, barnmorskerna finns där för dig, bättre att ringa en gång för mycket än en för lite.
    Ät det du är sugen på, svårt, jag vet, själv har jag ätit tzatsiki till förbannelse, men det har gått. Fick även subventionerat "Fortimel", en näringslösning mot malnutrition. Den innehåller vad du behöver få i dig och är i flytande form.

Lycka till
    Linda

• Ambrosia

En del kräks hela graviditeten ut.Alla är olika

• Coz

Testa Postafen! Receptfritt på apoteket. Det kan kanske hjälpa dig.

• mysmika

Tack snälla för tips och råd!
    Nu har jag köpt apelsinjuice+järn läste nånstans att det kan hjälpa med järn om man fryser. Jag vet att jag inte har toppvärden för jag är blodgivare och får det kollat var fjärde månad. Tilläggas bör ju att järntabletterna man får där spökar upp magen totalt, så jag brukar bara ta en vecka efter varje givning!Hoppas på att kroppen ska klara sig själv, men det är klart, nu är vi två, och då behövs set väl mera!

• elma

Ta Blutsaft annars ist. för järntabletter, har funkat för mig.

• KnutRut

Usch!!!

Jag vet hur det känns det där med grav symptom...
    Det är inte alls roligt...
    Jag var tvungen att stanna hemma från jobbet i två dagar för att jag kunde inte gå upp ur sängen för då spydde jag....
    Frös gjorde jag inte men däremot svettades jag som en galning.
    Vi har en värme och en kyl fläkt som står i sovrummet och jag hade jämt på kall fläkten för att jag svettades så.
    Det är konstigt att man kan må så dåligt....
    Illamåendet trodde jag gick över i vecka 12 och det gjorde det men när jag var i vecka 14 så var det dags igen....

Jag skyllde jämt på magsjuka på jobbet för att dom inte skulle förstå något...
    Men en morgon då jag ringde för att sjukanmäla mig så sa dom: nehe du kan ju inte ha magsjuka igen och då sa jag nej men en jäkla mensvärk och eftersom jag har haft problem med mensvärk förut så trodde dom mig...
    Usch vad det kändes jobbigt att ljuga för sin egen chef men när jag väl berättade att jag var med barn så tyckte alla att det var hur roligt som helst....

Kramisar!

Svar på tråden Jag mår illa!