• Anonym

Jag HATAR knark! Min sambo..

Min kille har haft problem med droger. Han bröt med alla sina "knarkpolare" för 3,5år sedan och slutade då med alla tyngre droger. Jag hjälpte honom att sluta med hasch för 1,5 år sedan och han har varit helt drogfri sedan dess.

Ikväll är han ute och festar med några från hans jobb och ett par kompisar. Han ringde nyss och berättade att dom verkade vara sugna på att ta droger. Han tyckte att det var jobbigt med "det gamla drogsnacket", men han sa att han inte alls var sugen och om det drog ihop sig så skulle han åka hem.

Jag är så ledsen, trodde inte alls något sånt om dom här killarna. Jag trodde att det var lugnt. Att jag inte behövde oroa mig längre.
    Jag bara gråter. Tror inte att sambon kommer att ta något men jag känner mig ändå så ledsen.
    Han var så full. Jag sa att jag tyckte att han skulle komma hem oavsett om dom skulle ta nåt eller inte. Men han ville vara kvar en stund till.

FAN, trodde inte det här om dom killarna.

• Svar på tråden Jag HATAR knark! Min sambo..
  • Fluortanten

Vi delar samma rädsla... förstår dig precis!
    Kramis!

• Anonym

Kram på dig med Flourtanten!

Han är ju ute så sällan nu för tiden. Och så händer det här. Har inte haft en tanke på att någon av dom killarna skulle få för sig nåt sånt.

Jag vill bara att han ska komma hem.

• cuteangel

Hoppas verkligen att han inte gör något dumt...vad hans kompisar gör kan han inte styra,men han kanske ska ta ett steg bakåt från de?

• Fluortanten

TS

Jag tror mig iaf veta var jag har min karl. Men ibland kommer oron och det känns faktiskt inte alltid rätt att ifrågasätta hans omdöme. Jag får dåligt samvete samtidigt som jag är så orolig att ngn liksom ska "lura" honom till det. Jag ser som bilder framför mig...där kompisarna sitter och trycker på... "Kom igen nu, bara EN gång till"... Detta har jag ältat med min karl MÅÅÅNGA ggr, han förstår väl min oro, men tycker oxå det känns trist att jag inte kan lita på att han faktiskt är en vuxen människa som idag kan fatta rätt beslut. Man är ju bara så rädd om dom!!
    Hoppas han kommer hem snart. Jag förstår din oro helt och fullt ska du veta.

• Anonym

Han har kommit hem!!!
    Han tog en taxi!

Dom andra skulle tydligen ta j-la skitknark.

Pustar ut. Han kom hem, är så glad

• Fluortanten

TS

Åhhh vad skönt att höra!!! *glad*

• Fluortanten

Strongt av honom.... !

• turia

*guldstjärna i kanten till din sambo*

• Minni

Förstår dig precis min bror är en fd missbrukare och man har svårt med tilliten när nån svikit och ljugit innan

Kram

Hoppas att det ordnar sig sög dig gärna till ACOA mycket bra för anhöriga
    www.acoa-sverige.org/

• Lego Flicka

Starkt av din kille!!! Förstår din oro!!!

• Fiaflopp

Starkt gjort av honom OCH dig....all lycka till er!

• fanstyg

Fluortanten:
    Du kan sova lugnt. De dagarna är över sen lång tid tillbaka. PUSS!

• Fluortanten

fanstyg

Åh min lilla pluttesnutt!
    Jag vet... och jag tror dig... men rädslan och oron finns där...ibland...
    Är så rädd om dig ju! *puss*

• princess of woolfs

Starkt gjort av honom!

• Anonym

TS här.

Det känns så skönt så här efteråt för mig att han kom hem! Han har ju inte varit i en sådant situation på så oerhört länge och så kom han hem!

Jag älskar honom så oerhört mycket och det känns nästan bra att dom tryckte på och att han då visade att han var stark nog att låta bli!

VI väntar ju vårt första barn tillsammans och jag har inte oroat mig såå mycket, trots att det ändå alltid finns i bakhuvudet att det är lätt att komma in i det igen. Men nu känner jag mig så otroligt trygg. Och han verkar också vara trygg med hela situationen

Tack för alla svar och all peppning som vi båda har fått!

• Good News

Bra!
    Både din och hans styrka och självförtroende växer av en sådan upplevelse. Han vet att han är stark och kan säga nej, du vet att du kan lita på honom.

Grattis!

Svar på tråden Jag HATAR knark! Min sambo..